vliegende weken en brakke nieuwe hardloopschoenen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lisanne buying - WaarBenJij.nu vliegende weken en brakke nieuwe hardloopschoenen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lisanne buying - WaarBenJij.nu

vliegende weken en brakke nieuwe hardloopschoenen

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

15 September 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Het vervolg op Robben Island, om heel eerlijk te zijn is dit na Auswitz echt een mega tegenvaller. Zonder Auswitz trouwens ook. Het is voor ons moeilijk in te denken hoe het voor diegene is geweest om opgesloten te zijn geweest voor eigenlijk ‘no reason’. De reden dat ze gevangen zijn genomen is niet oke, maar hier werd op het eiland zelf eigenlijk geen aandacht aan besteed. We kregen een rondleiding door de gevangenis, ze kregen gewoon 3 keer op een dag te eten en ze mochten ook voetballen buiten.
De bootreis was zeg maar het leukste van alles, we zagen nog 2 pinguins zwemmen, en ook een zeehond kwam voorbij zwemmen. Dat is wel heel erg vreemd dat die daar gewoon in de haven rond peddelen zo nu en dan.
Maandag weer gewoon naar school! Het begint al te wennen, elke dag ben ik om stipt half 7 wakker, inclusief de weekenden dat is dan wat minder maar he, tijd moet je goed benutten dus dan maar richting t strand voor een ochtendwandeling of naar de supermarkt voor de boodschapjes.
De week verloopt verder zoals altijd, elke dag van 8 tot 2, Na maandag en dinsdag een hele drukke klas gehad te hebben vond ik het wel prettig om even een dagje thuis aan de slag te gaan. Ik heb woensdag dan ook heerlijk uitgeslapen waarna ik tot 5 uur aan mijn praktijkplan heb zitten bikkelen, hierin moet ik gaan omschrijven wat mijn taken precies zullen zijn en hoe ik dit uit ga voeren en aan welke leerdoelen ik ga werken, blablabla veel teveel theorie.
Donderdag en vrijdag weer lekker in de klas. De kids zijn me aardig aan het testen, bij de een mag ik absoluut niet komen helpen en zelfs als ik even kom kijken krijg ik een grote mond dat ik weg moet gaan, zo gaat dat natuurlijk niet bij jufrouw Lisanne, prima als je geen hulp wilt maar dat krijg je dan ook niet van Teacher Linda en Teacher Marget, zo werkt dat nu eenmaal;)
Van het weekend wisten we eigenlijk nog niet zo goed wat we moesten gaan doen, uiteindelijk zijn we naar een soort spring festival geweest, een heel erg leuk concept, jammer dat ze het bij niemand bekend hadden gemaakt, er waren denk ik maximaal 100 man,.. maar goed echt een hele toffe locatie in een ‘cave’ lekkere drankjes en een gezellig groepje meiden. Nadat het om 5 uur niet echt druk meer was geworden zijn we maar richting huis gegaan, hebben we even een klein tukkie gedaan en zijn toen wat gaan eten bij catch 22, een vis/grill/sushi whatever restaurant. Altijd goed en niet duur. Daarna gingen we met 7 meiden stappen in Cape Town. Een taxiritje van 20 minuten kosten bij elkaar 14 euro, gedeeld door 7 is 2 euro pp. Daar kom je in Nederland nog niet eens de straat mee uit.
Eenmaal aangekomen een erg gezellige avond gehad met z’n alle met een hele hoop jaren ’80 muziek, en tussendoor een aantal nieuwe hitjes. Ook de taxi terug was 14 euro, al met al een vrij goedkope avond vergeleken met de ouwe jan in Delft…
De volgende dag ging het iets minder met ons, aangezien de drankjes net zo goedkoop waren als de taxi. Maar gelukkig hadden we om 3 uur een afspraak gemaakt voor een massage van een uur. Ahhh mannn dat hadden we verdient! Helaas waren ze niet zo goedkoop als in Thailand maar 1 keer in de maand moet toch zeker wel kunnen!
Als ik dan toch met geld aan het smijten was daar in het winkelcentrum dacht ik, laat ik ook maar veel te dure knalroze hardloop schoenen kopen. Om toch een beetje in vorm te blijven heb ik besloten om 3 keer in de week hard te gaan lopen, het is hier heerlijk lopen zo langs het stand over de boulevard met de tafelberg op de achtergrond.
Vandaag alweer maandag, week 3 is alweer gestart. Niet alle kindertjes wilden vandaag aan het werk, zo is er een jongetje wat heel erg graag tekent en dat op elk moment doet als de juf even niet kijkt. Ik vroeg hem waarom die niet aan het werk wilde, en wat er aan de hand was, maar er kwam eigenlijk niet veel meer uit dan een heleboel boze krassen in zijn boek en een bijna gebroken potlood wat ik nog net kon voorkomen.
Na een kleine manipulatie(Als je klaar bent met je werk mag je nog zeker een uur tekenen;)) ging hij toch aan het werk en met resultaat, na 10 minuten was al zijn werk af, en mocht hij gaan tekenen. Hij blij, ik blij. Daarna werd ik nog blijer, hij had namelijk een hele mooie tekeningen voor mij gemaakt met een hard erop en zijn naam erin. Dat soort dingen maken mijn dag echt weer helemaal compleet, daar doe je het voor, de kleine dingetjes die je van ze terug krijgt.
Met deze mooie, wijze woorden sluit ik dit reisverslag weer af. Wel wil ik jullie nog even bedanken voor de leuke reacties onder mijn reisverslagen, dat vind ik heel erg leuk om te lezen en ook al kan ik niet echt reageren, ik kijk altijd uit naar de reacties!
Tot snel!
Liefs

  • 16 September 2014 - 10:04

    Ellen Van Steekelenburg:

    oh Lisanne wat is het heerlijk om je verhaaltjes te lezen, lekker met een bakkie koffie erbij , en dan echt t gevoel hebben dat je alles wat jij meemaakt , meebeleefd, geweldig, ga zo door lieverd, en genieten hoor!!! dikke kus

  • 16 September 2014 - 10:58

    Opa En Oma:

    hoi Lisanne,
    zo te lezen, weer een enerverende week achter de rug.je moet wel erg veel geduld hebben om met deze kinderen te kunnen werken en omgaan.
    het is goed om daarna even wat anders te gaan doen om jezelf weer wat op te laden voor de volgende dag. even er tussenuit en iets gezellig doen of wat te gaan fietsen of hardlopen.
    weer wacht ik op je volgend reisverslag, vind ik leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt en doet!
    liefs, opa en oma xx

  • 19 September 2014 - 09:54

    Oma En Opa Drenthe:

    Hi Lisanne,
    inmiddels beginnen al je verslagen een aardig klein boekwerkje te vormen. Wij genieten daarvan en vinden het fantastisch dat je het naar je zin hebt. Hier in Hoogeveen is het momenteel lekker warm (25 graden!) en het is nog steeds korte broeken weer.
    Wij vergaten je bijna te bedanken voor je reisverslagen die wel in hele kleine letterjes zijn. (Ik krijg ze niet groter bij het uitprinten, mijn manco! (Ben)
    In gedachten zien wij jou voor de klas staan met al die kleine ronde bruine koppies met van die mooie grote ogen.
    Lisanne spreek je naast Engels nog wel eens Afrikaans?Het is eigenlijk een oud-Hollandse taal gebleven.
    Heb je in Kaapstad nog veel restanten aangetroffen van de tijd dat die Hollanders daar aan land gingen op doorreis naar Azië?
    Kaap de goede hoop spreekt toch nog wel steeds tot de verbeelding.
    Leuk dat je met stel meiden lekker op sjouw kan gaan en misschien soms uit je dak!
    Wie Bobt er dan?
    Lisanne onder profiel "was in" ontbreekt een vlag n.l. de rood/witte van Indonesië daar ben je toch ook geweest.
    Nu Lisanne we stoppen er nu even mee want ander wordt het een te lang verhaal.
    Veel groetjes. plezier en kusjes toegewenst vanuit het schone Drenthe door Oma en Opa Ben.

  • 22 September 2014 - 10:53

    Jeannette:

    Hey lieverd,
    Het is altijd weer een klein feestje om je reisverslag te lezen. En volgens mij heb je je stekkie al wel gevonden. En met de kids komt het ook wel goed, dat heeft nou eenmaal zijn tijd nodig. Vertrouwen moet je opbouwen he. Komt goed schatje!!
    Je zal ook geen afkickverschijnselen krijgen van het niet stappen, want dat doe je volgens mij genoeg daar.
    Nou meis suces verder met je kids en ik kijk uit naar je volgende verslag.
    Dikke kus en knuffel xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 30 Sept. 2011
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 41416

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 20 Januari 2015

Zuid-Afrika

04 Januari 2012 - 02 April 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: