more thailand! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lisanne buying - WaarBenJij.nu more thailand! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lisanne buying - WaarBenJij.nu

more thailand!

Door: lisanneinthailand

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

08 Januari 2012 | Thailand, Chiang Mai

hoihoi iedereen

nu toch ook maar weer even een verhaaltje vanuit het verre thailand. Ik mag helemaal niet klagen want t weer is heerlijk. de volgende ochtend heb ik een rondleiding gehad van Lisa door chiang mai, de pinautomaat die ik tot nu toe nog maar 1 keer heb gebruikt hahah vet goedkoop hier, doe al 4 dagen met alleen maar 30 euro:) daarna kwamen er al snel nog meer mensen aan, iedereen was zn tas uitruimen en toen ben ik met nog 4 andere meiden even wat gaan eten verderop in de straat, ze zeiden dat je er een prima maaltijd kon eten. ze hadden er pai thai, het was erg lekker een soort bami achtig met of zonder ei:). daarna met nog wat meiden en Philip uit belgie lekker wat wezen kletsen in de woonkamer want niemand kon slapen vanwege de jetlag. uurtje of half 2 ben ik gaan slapen want moest de volgende dag om 8 uur klaar staan. dat ging verder prima:) eerst hebben we heerlijk ontbeten in een hotel verderop. ze hadden er voornamelijk amerikaans ontbijt maar ook erg veel thais, warm eten. bah niks voor mij in de morgen! toen kregen we wat thaise les en wat meer informatie over de vrijwilligersprojecten. toen hadden we lunch, en uiteraard was dat rijst met allerlei thaise gerechtjes. daarna gingen we naar 2 tempels waar we even wat rondgekeken hebben en wat fotos gemaakt hebben. daarna zijn we nog naar een waterval geweest waar het heerlijk koel was! niet zo warm als in de rest van thailand. waar het trouwens alleen overdag warm is want 's ochtends is t gewoon bijna fris. 's middags met Lotte(Nederlands meisje) naar de opticien geweest want ze was haar bril vergeten in het vliegtuig. we zijn daar echt een uur binnen geweest en kregen uiteindelijk nog korting ook, dat hoef je hier in nederland niet te proberen bij de opticien.
's avonds zijn we opgepikt door een taxi en zijn we naar een Thais restaurant gebracht waar we aan lage tafeltjes op onze knieeen of in kleermakerszit moesten zitten, maarja dat houden wij nederlanders natuurlijk nooit vol, dus ik bleef maar draaien. maar jullie hadden gelijk het zag er precies hetzelfde uit als op mijn afscheidsfeestje;)
Het eten was wel erg lekker maar ik had alweer niet zo'n honger, vanwege de warmte denk ik dusja weinig gegeten maar t was wel erg lekker. ook zat er een gerechtje bij wat heel erg op oma's nasi goreng boontjes leek, voor degene die ze wel eens op hebben;). tegelijkertijd werd er een show opgevoerd van traditionele thaise dans. maar dat was best saai, want het was veel hetzelfde en ook veel tsja gewoon niet zoals wij t kennen. te langzaam.
daarna zijn we nog even lekker wat chocola gehaald, ze hebben het hier toch! en een thaise simkaart waarvan ik jullie het nummer later laat weten want die heb ik nu nog niet bij de hand maar je kan nog steeds naar mn nederlandse nummer smsen. volgens mij is dat even duur voor jullie. ook heb ik het adress voor jullie voor als jullie nog een kaartje willen sturen:) maar denk dat je dat wel snel moet doen want ik heb geen idee hoe lang het duurt met de post en ben hier nog maar voor 6 weken.
het adres is: 20 sithiwong t. Chanh moi a. Muang Chang Mai 50300.

vandaag weer om 8 uur klaarstaan om opgepikt te worden en richting het hotel te gaan voor ontbijt en nog meer thaise les over afdingen en tellen. ook zouden we nog wat info krijgen over wat er nog te doen was in chiang mai of net erbuiten maar dat viel nogal tegen, gelukkig heb ik mn lonely planet bij me zodat k daar ook vanalles op kan zoeken.
daarna gingen we naar de markt en hebben ze ons verschillende dingen laten proeven als thaise toetjes en tussendoortjes. waaronder ook die gefrituurde sprinkhanen maar ze zagen er echt zo uit alsof ze zo weg konden springen en ik wilde heel graag proeven maar ik durfde het echt niet, dus misschien een andere keer een poging. daarna met Mara nog wat lekkere aardbeien gekocht voor super goedkoop. het was voor een halve kilo ongeveer 2 euro echt super lekker, dus dat wordt denk ik mijn middageten voortaan! daarna zijn we naar de markt gegaan en zijn we opzoek gegaan naar de jawel de drollenvanger! ze zitten echt heerlijk, net alsof je geen broek aan hebt haha nee maar hij is ook vooral gewoon praktisch want je kan hem ook aan als het gewoon warm is omdat hij zo luchtig is en omdat het een lange broek is(bij mij 3/4) kan je er ook mee de tempels in omdat je overal minimaal een broek tot over je knieen moet dragen en een t-shirt met korte mouwen. dusja.. nadat we op de markt zijn geweest zijn we met z'n 7e bij de italiaan wezen eten en dat was heerlijk. weer even iets anders als al die rijst. straks lekker mn bedje in en morgen om half 3 begint ons project pas. we moeten er met de taxi heen, dat is wel minder want die kosten zijn ook voor jezelf maar dat was iets van 16 baht dus dat is 30 cent ofzo! nou tot de volgende keer allemaal! xx

  • 08 Januari 2012 - 15:11

    Laura:

    Zo te zien (lezen) heb je het helemaal super daar! Leuk dat je goed met Mara kan opschieten. Ben benieuwd hoe je dagen eruit zien tijdens je project.
    Snel maar weer even skypen.....

    Liefs Laura

  • 08 Januari 2012 - 16:52

    Shaar:

    He Liesje!

    Leuk om te lezen.. het is allemaal zo herkenbaar!
    Ik ben stiekem wel een beetje jaloers op je ;) wil wel weer terug haha!
    Nou heel veel plezier nog en ik blijf je volgen!

    Liefs, Shaar

  • 08 Januari 2012 - 17:27

    Opa Wessels:

    Hoi Lisanne, wij zijn net terug van familiebezoek, nicht van oma, om gauw te zien of er al wat nieuws is uit Thailand en jawel hoor, een heel lang verhaal met heel veel nieuws voor ons. Ik zie (lees) dat je al een heel programma hebt afgelegd met je mede collega"s en zo ik kan lezen, heb je het heel erg naar je zin, dat vind ik erg goed en belangrijk om te horen. Ja, Lisanne, het thaise eten is erg lekker want dat ken ik nog uit Berlijn toen wij daar waren voor mama. Iedere avond gingen wij daar eten. Schrijf eens wat namen op van gerechten die je daar kan eten want misschien kunnen we dat ook hier in Nederland bestellen bij de Thai.
    Erg fijn om te lezen dat je het goed met Mara kan vinden!Zijn er wat dingetjes, dan kan je dat met haar bepraten en eventueel oplossingen vinden. Onthou aub ook mijn goede raad die ik je hebt meegegeven voor je vertrek.
    Morgen dan het echte werk en daarmee wens ik je heel veel succes en plezier daarin, hetgeen best zal lukken. We zullen je gauw eens een kaartje sturen, nu heb ik je adres.
    A.s zaterdag gaan we naar de verjaardag van Laura toe en even langs mama.Zal ik in gedachte jouw groetjes doen en zeggen dat het zo goed gaat met je in Thailand, weet zeker dat ze erg trots op je zou zijn, net zoals wij trots op je zijn.
    Lieve Lisanne, erg fijn om weer iets van je vernomen te hebben, we sturen je snel een kaartje en tot snel nieuwe berichten van je.
    Heel veel liefs van opa en oma, xxx

  • 10 Januari 2012 - 16:48

    Dennis:

    lies klinkt leuk allemaal veel plezier nog verder gr. dennis van yvonn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Lisanne

Actief sinds 30 Sept. 2011
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 41421

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 20 Januari 2015

Zuid-Afrika

04 Januari 2012 - 02 April 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: