lucky lanta en krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Lisanne buying - WaarBenJij.nu lucky lanta en krabi - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Lisanne buying - WaarBenJij.nu

lucky lanta en krabi

Door: lisanneinthailand

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

01 Maart 2012 | Thailand, Krabi

Hoihoi daar ben ik weer:)
Op het moment zit ik nu in krabi maar ik zal eerst even vertellen over het laatste beetje van ko phi phi en ko lanta.
de dag na het kyaken ben ik er vroeg uit gegaan. Ik had een tourtje geboekt rond wat eilandjes, snorkelen en het apeneiland. We gingen als eerst in een longtail boat naar het apeneilandje, het was heel erg klein en het was aanmeren een kwartiertje foto's maken en weer weg. de aapjes waren erg agressief en waren aan het spelen met bierflesjes die de touristen daar achter hadden gelaten. Toen gingen we naar een heel mooi baaitje waar we in het helder blauwe water konden zwemmen. De volgende stop was het snorkelen, echt super mooie visjes gezien en geprobeerd foto's van te maken vanaf de boot. Ik heb wel een waterdichte camera maar ik durf het nog niet zo goed! misschien volgende keer:) De laatste stop was in de baai waar de film the beach was opgenomen met leonardo dicaprio. Was heel erg druk maar wel erg mooi en dat water zo blauw als in de brochures en het zand was ook super fijn:). Om 2 uur was ik alweer terug maar dat was maar goed ook want ik zou die middag met iris naar ko lanta vertrekken. De heren uit schiplui hadden het nog wel naar hun zin op ko phiphi maar wij wilde graag verder. Dus op naar ko lanta, even lekker een uurtje geslapen op de boot en toen opzoek naar een acommodatie. we hadden een boekje in onze handen gekregen en zijn daar per tsjaa soort taxi heen gebracht. 400 baht per nacht gedeeld door 2 dus 200 per nacht. prima prijs dachten wij zo.
's avonds zijn wij heerlijk ergens een thais hapje gaan doen en dat was erg lekker! 's avonds ook ons tripje geboekt rond het eiland. Iris wilde heel graag olifant rijden dus dit zat ook in het pakket, verder gingen we nog naar het oude vissersdorpje, the old town van ko lanta en een onwijs mooi national park. we hadden een prive tourtje want er was verder niemand anders die dit tourtje ging doen. Eerst olifantje rijden, helaas op een stoeltje in plaats van op de rug zelf.. dit schijnt voor de olifant zelf echt niet ideaal te zijn.
toen op naar the old town, was erg klein met 3 winkeltjes dus dit hadden we ook al snel gezien. toen naar the fishermanstown waar we even een rondje hebben gelopen maar dit was ook niet zo heel byzonder. wel heb ik geleerd dat cashewnoten aan de boom hingen! haha dat wist ik echt niet, of ik had er in ieder geval niet zo over na gedacht. daarna heerlijk geluncht boven op een uitzichtpunt. en daarna op naar het national park. erg mooi en rustig. op geef moment hoorde we geritsel ergens naar beneden dus wij dachten dat zijn andere mensen, maar niets was minder waar, het bleken aapjes te zijn! dus wij zijn even rustig gaan zitten en hebben een heleboel aapjes gespot. helaas waren ze te snel voor de foto's. Toen weer verder gelopen, berg op berg af in die hitte! maar ons uitzicht werd beloond. een heel mooi uitzicht over de azuurblauwe zee. Toen snel de zee in gedoken want we waren echt over verhit en toen was het alweer tijd om naar ons huisje terug te keren. even lekker een uurtje geslapen en toen zouden we maar even iets gaan eten en daarna richting de jongens uit schiplui want die waren inmiddels ook naar ko lanta gekomen en zij hadden mijn paspoort nog! De jongens kwamen we onderweg tegen en zijn dus maar met zn 5e wat gaan eten. nog lekker een cocktailtje en toen op naar bed. De dag erna zijn Iris en ik een scootertje gaan huren om een rondje om het eiland te doen. Daar kwamen we een vlindertuin tegen, maar eigenlijk hadden ze er nog veel meer. ze hadden er een super klein katje dachten wij totdat het zijn kopje omdraaide toen bleek het iets anders te zijn. een catbear ofzoiets. verder hadden ze er 2 aapjes, eentje heel agressief en de ander net iets minder, vissen, kikkers, vogels, een rubberplantage, een ananasplantage en natuurlijk de vlindertuin. Hier hebben we trouwens ook echt de allerbeste springrolls gehad! heeerlijk! toen maar weer richting huis want het begon een beetje te onweren. Wij lekker een hangmatje opgezocht en een biertje. evenlater lekker gegeten en nog een biertje met de jongens. 's avonds afscheid genomen van de jongens want die zie ik als het goed is pas weer in schiplui. 's ochtends lekker ontbeten met iris, ingepakt en toen werden we opgehaald om naar de boot gebracht te worden. dachten wij dus.. maar helaas we gingen niet met de boot maar over land(en veerboot) maar dat hadden ze ons niet verteld, dus we zatn een beetje in de stress. maar 4 uur later aangekomen in krabi. Ik heb Iris hier uitgezwaaid want zij ging richting laos voor haar visa. ik ging naar lotte want zij had voor ons een kamer geboekt voor 2 nachtjes en morgen gaan we dan naar het national park in khao sok. met allerlei wilde dieren als slangen, apen, tijgers, zebra's en nog veel meer. ik weet niet hoe het daar zit met het internet, ik verwacht er eigenlijk geen internet maar wie weet:).
tot snel allemaal! xxx

  • 01 Maart 2012 - 10:03

    Hans:

    Heej Lisanne!

    Wat een avonturen weer. Als ik niet zo'n schijterd was, zou ik je misschien na-doen. Have fun!

    -x-

  • 01 Maart 2012 - 12:58

    Natascha:

    Toe maar agressieve apen, tjee, je maakt het weer mee :)
    Maar zo te horen heb je het wel naar je zin, fijn om te horen!
    Heb nog wel een mooi verhaal voor je over de film "the beach", want over die film ging het toch...dat hoor je wel weer als je thuis bent, don't forget!
    Ik kijk weer uit naar je volgende avontuur, ben benieuwd naar het national park!
    Lisanne, heb veel plezier en ik lees je snel ;)

    Liefs uit het bewolkte Goirle, kus Natas

  • 01 Maart 2012 - 15:51

    Opa Wessels:

    Hoi Lisanne,
    fijn om weer wat van je te horen, alhoewel je regelmatig een reisverslag maakt. Je hebt het weer goed voor elkaar! Leuk om zo de eilanden te bezoeken en van alles tegen te komen, vaak onverwachte belevenissen of ervaringen. Ik vind het erg leuk en fijn dat je toch met voor jou bekende meiden samen iets te ondernemen. Vandaag, 1 maart, nog precies een maand te gaan voordat je terug vliegt naar huis. Gebruik die tijd om nog heel veel te zien en te ondervinden, het zal een onvergetelijke ervaring zijn voor heel je leven, als je straks weer thuis bent, moet je weer "aan de bak"! Heel veel backpack plezier, tot weer een nieuw reisverslag van jou, een sms-je, een telefoontje of een e-mailtje van mij.
    Groetjes en heel veel liefs van ons, opa en oma, xxx
    (p.s. hou je paspoort altijd zelf bij!!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Krabi

Lisanne

Actief sinds 30 Sept. 2011
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 41446

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 20 Januari 2015

Zuid-Afrika

04 Januari 2012 - 02 April 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: