phuket en koh phiphi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisanne buying - WaarBenJij.nu phuket en koh phiphi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisanne buying - WaarBenJij.nu

phuket en koh phiphi

Door: lisanneinthailand

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

25 Februari 2012 | Thailand, Bangkok

Hoihoi daar ben ik weer, niet zo lang geleden nog een verslagje getypt maar ik dacht laat even wat weten omdat ik nu minder gebruik kan maken van internet.
Dinsdagavond ben ik dus naar Phuket gevlogen. Ervoor nog even een heel gezellig diner gehad met Nadia en Jasmin. Lekker een heleboel toetjes besteld en alleen maar toetjes gegeten:) haha erg slecht maar wij vonden dat het voor 1 keer kon.
's avonds weg gebracht door Nadia naar het vliegveld. Ik was er ruim op tijd en de vlucht was verder prima.
Eenmaal daar aangekomen was het al 12 uur. baggage halen en een taxi regelen en op naar mn hotelletje wat ik van te voren had geboekt. De taxi's zijn hier wel een heel stuk duurder als in Chiang Mai. Daar betaal je gemiddeld 20 baht en hier gewoon 800(!) Dit was ook wel verder maar het is hier ook gewoon heel veel duurder.
Na eindelijk aangekomen om half 2(want de taxichauffeur kon het niet vinden) Lekker de airco aangezet en even nog snel Water gehaald.
Heerlijk geslapen en de volgende dag naar Patong, want daar zaten Marcus en Renee uit schiplui! eerst even gezellig ontbeten en toen heeft Renee heel lief mn tas naar hun guesthouse gesleept.
Eenmaal daar aangekomen even een kamer geregeld en toen zijn we heerlijk naar het strand gegaan. Heerlijk even bijgekleurd. Alleen helaas wel behoorlijk touristisch want er waren alleen maar strandbedjes maar de zee was heerlijk!
's avonds kwam Pieter ook nog aan.(Jawel 4 schipluidenaren in Thailand!) Even pieter zn tas gedumpt en even lekker een paar biertjes gedaan, en nog naar wat ladyboys gekeken.
De volgende dag hadden we de boot naar Koh Phi Phi. Deze vertrok om half 3 en het was bijna 2 uur varen. dus eenmaal daar aangekomen was het al snel half 5.
Op zoek gegaan naar een accamodatie en deze ook gevonden. gezellig met zn vieren op een kamer, behoorlijk druk!
's avonds lekker een drankje en een dansje gemaakt en toen kwamen we Iris tegen, een meisje wat Marcus en Renee al kende.
De dag erop een boottaxi gehuurd voor 100 baht pp. en met zn 5e op naar een lekker strandje. Was heerlijk daar en zo mooi. het water was ook super mooi en heb al aardig wat vissen gezien. helaas zaten er ook hele kleine kwalletjes die je amper zag. dus af en toen werd je ineens gestoken, dat jeukte een beetje maar voor de rest kan het volgens mij geen kwaad.
's avonds weer lekker een hapje een drankje en een dansje gedaan en toen was het al weer snel laat.
Vandaag zouden we eigenlijk een boottochtje maken waarbij je langs een aantal mooie stranjes komt en ook het monkey island(dus paul speciaal voor jou neem ik er eentje mee;)) maar helaas dat ging niet door. de mannen waren te brak om iets te doen dus die zijn de hele da gaan poulen en shoppen.
Ik en Iris hebben een kajak gehuurd en zijn een stukje gaan varen. We kwamen echt een super mooi strandje tegen die helemaal leeg was, dus daar hebben we even aangemeerd en even gelegen. Toen maar weer naar huis en heb ik even gegeten met Iris. De mannen wilde graag voetbal kijken en eten tegelijk.
Morgen ga ik sowieso het boottochtje maken wat we eigenlijk vandaag wilde maken en daarna waarschijnlijk met Iris naar Ko Lanta een eilandje ongeveer anderhalf uur varen. en dan zie ik wel weer verder:)
Zo met Iris even lekker een massage doen want dat hebben we verdiend na dat harde kyaken en ook omdat we hier echt leeg lopen van t zweet het is echt niet normaal zo warm is t hier! en ik had al moeite in chiang mai haha!
Ik heb nog geen idee van waar mn volgende verhaaltje komt maar dat zien we volgende keer wel weer!
xxx

• 25 Februari 2012 - 15:22

Opa Wessels:

Hoi hoi Lisanne,
    fijn om weer even iets van je te horen "lezen" en leuke stoere, sportieve foto's!
    zo te lezen vermaak je je uitstekend en je hebt gelijk, nu kan je dat allemaal nog doen, straks misschien niet meer zo gemakkelijk.
    wat toevallig dat je daar 3 dorpsgenoten hebt ontmoet uit Schipluiden, zo ver van huis in Thailand. Hardstikke leuk. Nou, meid, geniet er maar van aan die mooie stranden en op die mooie eilanden.
    Groetjes en liefs van ons ,opa en oma, xxx

• 25 Februari 2012 - 16:29

Natascha:

Zo te lezen, verveel jij je niet! Geniet lekker van je rondreis! Liefs natas