khao sok, ko pangan - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisanne buying - WaarBenJij.nu khao sok, ko pangan - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lisanne buying - WaarBenJij.nu

khao sok, ko pangan

Door: lisanneinthailand

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

09 Maart 2012 | Thailand, Bangkok

Khao sok here we come!
Samen met lotte echt een geweldig hutje geboekt, echt super schattig,hij was helemaal van gevlochten hout, dus deze keer waren we verplicht onze klamboe die daar al hing te gebruiken. Dat ging niet echt soepel want hoe je het ook went of keerde, hij bleef over je hoofd heen hangen! de dag erna zijn we in het nationalpark gaan wandelen, heerlijk warm was t weer! helaas geen leeuwen, tijgers, slangen of zeebra's gezien maar wel aapjes, vlinders en een klein leguaantje.
Voor de rest was het er gewoon echt super mooi! zoveel bamboe, je hoorde het gewoon kraken. Toen zijn we na 5 kilometer gelopen ze hebben maar even gaan uitrusten bij de watervallen. erg mooi ook maar moeilijk om te komen met al die stenen! maar toen moesten we nog die 5 kilometer terug. en dan zal je denken stel je niet zo aan met die 10 kilometer, maar helaas was het berg op en af en op en weer af. daarna nog even wezen internetten en lekker bijtijds gaan slapen.
De volgende dag zijn we een scooter gaan huren en zijn we lekker een rondje gaan touren. Ik heb t eerste stuk maar gereden want ja met mijn jarenlange ervaring, nee grapje maar t was behoorlijk stijl en bochterig dus ik was blij dat ik enige ervaring had:) toen kwamen we bij een lokaal marktje waar ze echt allemaal leuke hebbedingetjes hadden. Daar zag ik echt de perfecte prinsessenjurk maar helaas was hij niet in mijn maat en ook een beetje aan de dure kant voor thaise begrippen. Toen nog een stukje verder gereden, en lotte moest alweer plassen dus zijn er ergens gestopt waar ze ook wat chipjes en drinken hadden en hebben we bijna een uur met wat thaise mannen zitten kletsen. Ze wilde alles van ons weten en waren erg nieuwschierig. Toen gingen we verder naar de hotsprings.(heetwaterbronnen) maar al snel begon het een beetje te miezeren en het was niet meer dan een riviertje die wel heel erg heet was. Dus zijn we maar weer op de scooter gestapt want we moesten nog best een stukje terug rijden. En na nog geen 5 min gereden te hebben begon het echt mega hard te regenen! ik denk dat ze dat bedoelen met een tropische regenbui.. we waren echt zeik en zeik nat, maar zijn wel blijven rijden want echt schuilen kon ook niet echt. ik had t geluk dat ik mn zonnebril mee had en dus nog een beetje door kon rijden met een beetje zicht. Na 10 min zijn we bij een 'wegrestaurantje' gestopt om iets te gaan eten. Een wegrestaurantje kan je t niet echt noemen maar t was erg grappig want er zaten alleen maar thaise mensen en ze waren ons echt letterlijk aan het aanstaren. Na met handen en voeten uitgelegd te hebben wat we ongeveer wilde eten kregen we een heerlijk hapje. Jammer dat ze alleen maar pork hadden en daar zaten heel veel vetjes aan. Maar wel weer een thaise maaltijd voor mn thaise dieet:)
Het was weer een beetje opgeklaard en we dachten dat we wel weer verder konden rijden, maar na nog geen 5 min waren we weer zeiknat... Toch maar doorgereden en toen we thuis waren maar snel onder de douche gesprongen die gelukkig warm was, want nu hebben we bijvoorbeeld alleen maar koud:) opzich niet zo erg want t is hier toch te warm. Ik ben al lang blij dat ik niet hoef te douche met een emmertje;)
's avonds lekker een pizzatje gegeten en alweer lekker vroeg naar bed:)
De dag erna was het alweer tijd om naar koh pangan te vertrekken. Het party eiland van thailand, wat bekend staat om de fullmoon, halfmoon en blackmoon party's. Uiteraard hadden we ervoor gezorgd dat we er met de full moon waren:)
de reis erheen duurde alleen iets langer als gepland. Eerst vertrokken we met een minivan naar surat thani wat normaalgesproken niet langer had moeten duren als een uurtje. duurde nu bijna 2 uur want ook de chauffeur wilde een zakcentje bijverdienen door ook wat thaise mensen mee te nemen als lijnbus.. toen mochten we heel leuk bijna 3 uur op de bus wachten die ons in een uur naar de haven zou brengen. vervolgens waren we 2 uur aan het varen en waren we blij dat we er eindelijk waren. Maar nee mis, we hadden eerst een stop op koh samui.. dus nog een uur varen.. en toen waren we er eindelijk. eenmaal aangekomen hadden we echt een super schattig bungalowtje alweer, met een geweldig uitzicht! het is tegen de berg opgebouwd dus we hebben ook nog delen van de stenen in ons huisje super schattig:)
De dag erna lekker een dagje op ons ja je hoort het goed PRIVE strandje gelegen, en tegen een uurtje of 5 lekker richting hat rin, dat is het plaatsje waar alle feestjes worden gegeven. Toen hebben ik en lotte ons eerste bucket baas gemaakt(ja ik ben nog wel steeds westlands:)) toen heel romantisch een pizzatje gedeeld met Lot. en toen maar weer verder gaan partyen:) tot het inmiddels half 5 was.. maar weer een taxi naar huis genomen maar we hadden ons aardig vermaakt! nog een stel leuke australische jongens tegen gekomen, die vrij moeilijk te verstaan zijn, maar ook dat went:)
De dag erna een lekker dagje in de hangmatten gehangen hier lekker boekjes lezen en 's avonds weer richting hat rin, alweer pizza en alweer een prefullmoon party:)
De dag erna opzoek gegaan naar een shirtje voor de fullmoonparty zelf(al hadden we al 2 geweldige nachten gehad!) en wat lichtgevende verf en een leuk bloemetje voor in ons haar. Toen nog even een middagtukje gedaan en toen was het tijd om ons op te maken voor het feest van onze vakantie:) lekker gekliederd met de glow in the dark verf en toen was het tijd om te gaan:) weer een erg leuke avond gehad en alle avonden met de 'ozzys' opgetrokken was ook weer erg gezellig.
Vandaag viel de dag iets meer tegen.. helaas een flinke kater en vreselijk moe! maar we hebben het overleefd:)
morgen vertrekken lotte en ik weer in een andere richting en ben ik eindelijk na bijna 9 weken weer eens alleen.. dat is echt lang geleden en misschien ook wel erg lekker. Ik ga richting koh tao. Dat schijnt de allerbeste plek te zijn om te kunnen duiken. Ik twijfel nog of ik echt mn padi wil halen zodat ik echt bevoegd ben om te duiken of dat ik gewoon 1 duik doe. Het kost wel bijna 250 euro maar het is inclusief acommodatie eten drinken en alles erop en eraan. Maar t punt waar ik een beetje mee zit is mn astma, heb t in gran canaria vorig jaar best benauwd gehad dus ik moet nog even kijken.
Voor nu zeg ik weltrusten en tot over nog maar 23 nachtjes:( xxx

  • 09 Maart 2012 - 14:25

    Opa Wessels:

    hoi Lisanne,
    het is weer een heel interressant reisverslag wat je hebt gestuurd.Je hebt weer heel wat beleefd en heel veel gezien en "gefeest". Ja, meid, zoals je schrijft, nog 23 nachtjes en dan terug naar Schiplui.
    De tijd vliegt voorbij en voor je het weet ben je weer terug in Holland.
    V.w.b. het duiken, moet je toch goed nadenken wat je doet omdat Grand Canaria ook problemen gaf, je moet maar zien of het te doen is, die 4 dagen duiken.
    Nog heel veel plezier en tot een volgend reisverslag, e-mailtje, sms-je of telefoontje.
    Groetjes en liefs van ons, opa en oma xxx.

  • 14 Maart 2012 - 12:02

    Jolanda:

    Hoi Lisanne,

    Wat heerlijk dat je zo geniet, jullie zagen er mooi uit met de glow in the dark verf, moet je vaker doen, ha,ha.... Spannend om weer alleen verder te gaan, maar dat gaat vast ook weer heel leuk worden, hoop dat het duiken gaat lukken.

    Ik ben nu even thuis, ben vorige week geopereerd aan m'n knie, maar het gaat heel goed. Mag alleen haast niks t/m de 23e, dus ik heb alle tijd om even te kijken hoe het jou vergaat en door alle leuke verhalen voelt het net alsof ik ook op vakantie ben, ha,ha

    Lieve Lisanne, veel plezier nog in de komende tijd en ik verheug me er al op om je weer te zien.

    Dikke zoen Jolanda

  • 19 Maart 2012 - 10:08

    Laura:

    Nog 13 dagen !!! :D:D

  • 19 Maart 2012 - 11:33

    Opa Wessels:

    Hoi Lisanne,
    nog gefeliciteerd met het behalen van je duikbrevetten, de ene voor het duiken tot 18 meter diepte en de andere ( advanced brevet) voor het duiken tot een diepte van 30 meter! Ik vind het een HELE prestatie. Nog 13 dagen lees ik van Laura. Blijf je nog lang in Bangkok of ga je al snel weer verder?
    Bangkok zal voor de tourist best wel duur zijn! Nou, Lisanne, nog maar even goed genieten van de laatste 11 of 12 dagen dat je nog in Thailand bent,groetjes en liefs vanuit het lente achtig Holland, opa en oma xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Lisanne

Actief sinds 30 Sept. 2011
Verslag gelezen: 714
Totaal aantal bezoekers 41423

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 20 Januari 2015

Zuid-Afrika

04 Januari 2012 - 02 April 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: