duiken op ko tao en bangkok - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Lisanne buying - WaarBenJij.nu duiken op ko tao en bangkok - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Lisanne buying - WaarBenJij.nu

duiken op ko tao en bangkok

Door: lisanneinthailand

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

20 Maart 2012 | Thailand, Kanchanaburi

Na partyhardy ko pangan werd het tijd voor een wat serieuzere zaak. Ik ben gaan duiken eerst voor mijn openwater, 3 en een halve dag.
De eerste dag kregen we van 5 tot 7 theorie in het engels maar dat ging me prima af:) 3 nederlandse duikinstructeurs maar alles ging in het engels behalve hun onderlingen gesprekken en die kon ik natuurlijk volgen:) 3 super aardige instructeurs, 1 uit belgie, hij was mijn instructeur met het duiken en de andere 2 kwamen uit nederland, eentje woonde er al 18 jaar en die andere is er voor ongeveer 5 maanden geweest en nu weer een jaar:) een ideaal leventje:) dat zou ik ook nog kunnen doen als ik nog steeds geen zin heb in een opleiding.:) 7 maanden en dan ben ik duikinstructrice. maarjaa ik zou het graag doen alleen tsja een opleiding moet toch ook gebeuren:)
de dag erna kregen we training in het zwembad. Veel dingen wist ik al omdat ik al 2 keer eerder had gedoken. maar veel dingen over de uitrusting wist ik natuurlijk nog niet. Best wel simpel als je het eenmaal weet. we moesten dus zelf onze duikuitrusting klaarmaken en dan bij elke duik elkaar checken of alles goed werkt. We kregen wat oefeningen met water in je masker onderwater en wat oefeningen om te proberen om stil te liggen in het water doormiddel van je ademhaling. 's middags weer een boel theorie over duikziektes en dat soort dingen:)
de volgende dag was het dan echt tijd voor duik 1 en 2:) Het water op met de duikuitrusting, wetsuits, fins en mask. Ook dat gaat automatisch in het engels..
best een zware uitrusting, als ik alles aan heb inclusief mn luchtfles is het ongeveer even zwaar als mn backpack, maar gelukkig veranderd dat als ik het water in ga:)
heeeel erg veel mooie dingen gezien mooie visjes, nemo, roggen, en visjes die al je dode huidcellen van je af eten, waar ik in het begin nogal van schrok omdat ik dacht dat het een kwal was. maar dit werkte beter met al die wondjes van al die opengekrabbelde muggenbulten:)
's middags nog de toets die iedereen moest halen om te slagen voor je Padi(duikbrevet)en gelukkig was ook ik geslaagd(zelfs kinderen van 10 jaar konden dit halen zeiden ze:))
na dag 3 was ik echt freselijk kapot, dus lekker een beetje bijtijds naar huis.
Dag nummer 4 de laatste 2 duiken en de ' uitreiking' van onze diploma's. en 's avonds een hele grote party. was erg gezellig en eigenlijk kon ik er maar niet genoeg van krijgen..
Dus ik had besloten om ook voor mn advancedcourse te gaan. Met openwater mag je tot 18 meter duiken en met je advanced tot 30 meter! onvoorstelbaar, 3 huizen hoog!
met de advanced hadden we 5 duiken in 2 dagen. eerst ook een beetje theorie maar voor de rest alleen maar duiken! de eerste dag gelijk 3 duiken. wat vrij vermoeiend was omdat die we die dag ervoor nogal een gezellig feestje hadden gehad. Toen 's middags 2 duiken gemaakt en 's avonds nog een nachtduik.. Dat was best wel spannend, je ziet niet veel je hebt alleen je licht en voor de rest moet je op je buddy en je instructeur vertrouwen.
echt onwijs gaaf. De volgende dag nog 2 duiken en 's middags een beetje bijgeslapen wantt jaa weer een diploma dus weer een feestje.
Dit feestje duurde iets langer( 8 uur 's morgens waren we terug:P) en om 10 uur ging de wekker weer. Op naar bangkok een vermoeiende reis maar daar vertel ik later over want het is tijd om te gaan slapen!
tot snel allemaal! (nog maar 11 dagen en dan ben ik alweer terug:( ik wil niet!
doeidoei xx

  • 20 Maart 2012 - 16:46

    Opa Wessels:

    hallo Lisanne,
    wat een enerverend verslag weer! afgelopen week heb je je als een vis in het water gevoeld en heel veel ervaringen opgedaan.Het is zo te lezen een vermoeiende week geweest maar je hebt er wel heel veel plezier mee gehad.Het is misschien een beetje te vroeg, maar ik heb al je vluchtschema voor de terugvlucht naar je gemaild (wel 3 keer) de laatste is volledig.Nu maar afwachten wat Bangkok heeft opgeleverd aan ervaringen, ik verheug me al op dat reisverslag. Lieve Lisanne, heel veel plezier voor de nog resterende dagen want die schieten al heel hard op!
    Groetjes en liefs, opa en oma,xxx

  • 20 Maart 2012 - 17:09

    Ruben:

    Hee Lisanne,
    Gaaf zeg, zo ff in een paar dagen je duikbrevet halen. Stoer van je dat je meteen de advanced versie er bovenop hebt gedaan! Klinkt inderdaad leuk om duikinstructeur te worden, maar kom maar gewoon weer lekker terug naar Nederland hoor ;) Geniet nog maar goed van je laatste 1,5 week.
    xx Ruub

  • 20 Maart 2012 - 17:59

    Alejandro:

    leuk verhaaltje lisanne, hoop dat je een top tijd hebt gehad op koh tao!!!!!

  • 20 Maart 2012 - 21:40

    Oom Hans En Tante Ri:

    Hi Lisanne,

    fantastisch dat je je duikbrevet hebt gehaald, hopelijk kun je in Nederland ook gaan duiken.
    Geniet nog van je laatste dagen in Thailand. Zo te lezen heb je een super tijd daar gehad.

    Lieve groeten uit Nieuw Zeeland (hier kun je ook heel mooi duiken).

    oom Hans en tante Ria.

  • 26 Maart 2012 - 06:55

    Hans Tims:

    Hoi Liesje.

    We kunnen dus stellen dat je een carriere back- up hebt geregeld, haha. Mooi dat het je zo goed af gaat. Altijd fijn als je iets kunt doen wat je echt gaaf vindt. Veel plezier en succes nog bij het laatste stukje.

    Liefs, Hans. -x-

  • 30 Maart 2012 - 14:42

    Jolanda:

    Ha Lisanne,

    Gefeliciteerd met je duikbrevet, geniet nog even van je laatste dagen in Bangkok en ik wens je alvast een heel goede terugreis.

    Goede reis en hoop je snel weer te zien!

    Groetjes Jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Kanchanaburi

Lisanne

Actief sinds 30 Sept. 2011
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 41428

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 20 Januari 2015

Zuid-Afrika

04 Januari 2012 - 02 April 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: