Bangkok, kanchanaburi, ayuthaya - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lisanne buying - WaarBenJij.nu Bangkok, kanchanaburi, ayuthaya - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lisanne buying - WaarBenJij.nu

Bangkok, kanchanaburi, ayuthaya

Door: lisanneinthailand

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

31 Maart 2012 | Thailand, Chiang Mai

hoihoi!

de laatste twee weekjes vlogen ook weer voorbij! Eindelijk aangekomen in bangkok op naar het hotel waar Lotte zat, en hopen op een plekje, maar helaas, dus heb de eerste nacht (of wat er nog van over was) in een ander hotelletjes door gebracht en de volgende dag lekker naar Lot gegaan.
Toen hebben we maar eens even een flinke markt rond gelopen. en wat hadden ze veel! super leuke leren jasjes en cowboy laarzen ook, helaas was t allemaal net te krap of te groot of net niks.. en daarbij word het natuurlijk ook gewoon zomer! of tenminste dat hoop ik want de vooruitzichten in nl zien er niet al te best uit!
Maargoed lekker wezen shoppen dus en toen een beetje bijgekomen van al dat lopen.
's avonds hadden we t brilliante plan om thais te gaan eten. maar dat viel helaas niet zo goed,, ik was iets te enthousiast geweest met de chilli, en dan is t ineens heeel heet! daarbij was de pad thai ook nie zo lekker als dat tie in chiang mai was( ik ga m straks voor de laatste keer halen:()

De volgende dag was iris er ook! gezellig! Eerst maar eens even ontbeten, toen zijn we maar weer eens gaan shoppen, of naja een poging tot.. maar de thaise mode is net even iets anders als bij ons thuis;)
Daarna met de boot een tochtje over de rivier gemaakt:) of naja 2 haltes verder met de 'lokale lijn boot' nog even wat rond gelopen en toen lekker richting ons guesthouseje, een lekker biertje en een powertukkie want 's avonds was het tijd om het nachtleven van bangkok te ontdekken!
Wij richting ko san road, dat is de straat van bangkok waar alle touristen zich verzamelen. Eerst maar een even een veel te dure pizza gegeten, maarja het was Lot de laatste avond dus Lot mocht kiezen:) hij was wel erg lekker voor thaise begrippen:) Nog een beetje rond geshopt, jurkjes bikini's en wat dan nog wel niet.
Toen kon de avond pas echt beginnen.. We werden gestrikt door een thaise vrouw van een jaar of 37 en we zouden naar een leuke club gaan, dus wij gevraagd of t niet zo'n club was waar allemaal oude westerse mannen met jonge meiden staan. Nee dat is het niet, dus oke prima. Entree 500 baht, dus ik oke maar dan wil ik eerst even binnen kijken. Maar uiteraard mocht dat niet en wij kregen ons gelijk, oude mannen en jonge thaise meisjes...
Toen weer naar buiten. Iris had een thais vriendinnetje gemaakt die wel wist waar we nog goed konden stappen. dus oke tuktuk in jaa daar en daar heen. maar het blijft bangkok, uiteraard werden we ergens anders heen gebracht. weer zo'n zelfde club vermoedde wij dus toen zijn we maar terug gegaan naar ko san road, waar het rond half 4 al rustig begon te worden!(en dat is dan een hoofdstad, in delft kan je zelfs langer uit!)
Maargoed het was gezellig geweest:)

De volgende dag wilde ik nog wel graag wat van de sightseeing zien in bangkok, dus ben ik op eigen houtje om 9 uur vertrokken(best vroeg na gisteravond) naar 'gran palace' Het huis van de koning.. Tenminste een van de 100.000 hier in Thailand volgens mij..
Nu snap ik waarom een heleboel Thaise mensen niet zo rijk zijn, al het geld zit in die paleizen. 't was wel erg mooi maartoch... erg touristisch( wat te verwachten is als je naar een sightseeing plek gaat) dus na een uurtje of 3 verder, een heleboel foto's en een hongerig gevoel maar weer terug naar het hotel. Daar Lotte en Iris opgepikt, nog even een laatste lunch voordat Iris en ik naar Kanchanaburi vertrokken en Lot nog eventjes moest wachten op haar vliegtuig terug naar huis...
Kanchanaburi dus.. maar daar vertel ik weer over als ik thuis ben, ik ga nu nog even genieten van de laatste uurtjes zon, vanavond zaterdag markt, morgen spa dagje en nog een staartje van de zondagmarkt en dan is t echt afgelopen...
(wie wil mn vluchtticket voor me omboeken?;))
Tot over een paar dagen allemaal!
xxxx

• 31 Maart 2012 - 10:13

Opa Wessels:

hallo Lisanne,
    hier dan onze laatste reactie op jouw website in Thailand.Ja, Lisanne, zo terug kijkend naar de dag van jouw vertrek naar Thailand, is de tijd verschrikkelijk snel gegaan, 3 lange maanden!!! en.....ze zijn voorbij gevlogen.In die 3 maanden heb je ontzettend veel ervaren, beleefd en ook veel gezien en actief geweest, een ervaring die je je leven lang bij zal blijven, positieve ervaringen.
    Nu wil ik je vliegtickets nog even niet omboeken want we willen je eerst'na lange tijd, je weer even zien en een knuffel kunnen geven, dus Lisanne, even hier in Holland blijven ha ha.
    Bedankt voor je vele reisverslagen, de sms-jes, e-mailtjes en telefoontjes in deze 3 maanden. Tot heeeeel gauw, groetjes en liefs, opa en oma xxx

• 31 Maart 2012 - 19:59

Familie Van Kleef:

Hoi Lisanne,

Geniet nog even van je laatste dagje, wat is dat snel gegaan he, die paar maanden. Zo te lezen zou je nog wel langer willen genieten, een teken dat je het echt naar je zin hebt gehad, toch?
    Nou, als je zover bent een goede reis terug en tot in Schipluiden maar weer.

Lieve groet, de buurtjes

• 01 April 2012 - 15:07

Hans Tims:

Lieve Lisanne,

Wegens een gecrashte laptop een beetje late reactie. Het was een lange periode, maar toch ook omgevlogen zeg! Ik wens je een goeie veilige reis en ik zie je vast snel als je weer thuis bent. Dikke kus, Hans. -x-