Home of Hope RUN - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lisanne buying - WaarBenJij.nu Home of Hope RUN - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lisanne buying - WaarBenJij.nu

Home of Hope RUN

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

01 November 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve allemaal,

Ik ben nu al een paar maanden hier en zoals jullie misschien wel weten ben ik werkzaam op een basisschool voor kinderen met het FASD. FASD of FAS, staat voor het foetaal alcohol syndroom.
Dit houdt in dat moeder tijdens de zwangerschap drugs en/of overmatig alcohol heeft gebruikt waardoor de kinderen een syndroom ontwikkelen. De hersenen zijn onder-ontwikkeld en lichamelijk kun je heel goed zien of de kinderen FAS hebben.
De organisatie die hierachter zit is Home of Hope. opgericht door Elanor, een hele lieve vrouw die een heel groot hart heeft voor al deze kindjes.
Maar home of hope is niet alleen voor kinderen met FAS maar voor alle kinderen die misbruikt, verkracht, mishandeld of wat dan ook zijn. Ze worden hier opgevangen in pleeggezinnen.
Het probleem van deze organisatie is alleen dat het een non-profit organisatie is, wat betekend dat zij geen ene cent gesponsord krijgen van de overheid en dus alles moeten hebben van sponsors.

Nu ben ik hier niet de enige die stage loopt bij Home of Hope. Dit doe ik samen met Lotte en Maaike, 2 andere Nederlandse meisjes.
Nu hebben wij bedacht dat we een sponsorloop organiseren voor Home of Hope, wij lopen per persoon 15 km(op 29 november) en zouden jullie hulp hier heel goed bij kunnen gebruiken, elke euro(14 rand) is heel erg welkom!
Het geld kunnen ze hier echt heel erg hard gebruiken om zo nog meer kindjes weg te kunnen halen uit de gevaarlijke situaties van mishandeling, misbruik en verkrachtingen.
Deze kinderen zijn vaak niet of alleen misbruikt of alleen FAS of alleen verkracht maar in alle dossiers, geen enkele uitgezonderd is er sprake van minstens 2 van deze dingen.

Zo zit er bij mij een jongen in de klas die nu 14 is, hij heeft tot zijn zevende in een half uitgebrande auto geleefd en heeft zichzelf in leven gehouden met snoep. Jullie vragen je dan af hoe kwam hij aan snoep? Juist, in ruil voor seksuele handelingen. Waar waren zijn ouders? Dat weet niemand, die kent hij niet en de rest van zijn familie kent hij ook niet.
Op het moment zit hij bij een pleeggezin en gaat dus naar school maar omdat hij ook FAS heeft, heeft hij een hele grote leerachterstand en de concentratie van deze kinderen is echt maximaal 5 minuten. Hij loopt wel achter, maar de klas waarin ik werk heeft nog wel potentie om naar ‚University’ te kunnen, en zo alsnog een baan en een goed leven kunnen opbouwen. Nu zijn er nog 2 andere klassen, en voor deze kinderen wordt het al wat moeilijker om een goede baan en een goede toekomst te krijgen.

Na wat onderzoek te hebben gedaan kwamen wij er achter dat het, het makkelijkst is als we alles op 1 rekening storten, zodat we dit daarna contant kunnen overhandigen. We zorgen ervoor dat 100% van de sponsorgelden bij Home of Hope terecht komt.
Het geld kan op mijn rekening gestort worden, en dit is mijn rekeningnummer: NL 48 RABO 0146852923 t.n.v. L.M. Buying. en dan graag onder vermelding van naam en adres.

Jullie zouden deze ontzettend lieve kinderen en ons er heel erg hard mee helpen.

Liefs Lisanne

• 01 November 2014 - 18:41

Opa:

hoi Lisanne,
    dit keer geen reisverslag maar een uitleg over FASD of FAS,
    een spontaan initiatief van een sponsorloop voor de Home of Hope.
    hoop dat het een succesvolle actie wordt t.b.v. de kinderen
    liefs, opa en oma xxx

• 05 November 2014 - 11:35

Yvette:

Hoi Lies!

Wat een super goed initiatief van je:)
    Wat een trieste verhalen zeg..

Succes met je 15 km!! Gaat vast lukken

xxx

• 05 November 2014 - 14:26

Opa:

Hoi Lisanne,
    ik heb je vluchtnummers en vluchttijden ontvangen.
    ga je op 17 dec. volgen via flightradar,
    alvast bedankt,
    liefs en groetjes, opa xx