Time Flies too fast - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lisanne buying - WaarBenJij.nu Time Flies too fast - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lisanne buying - WaarBenJij.nu

Time Flies too fast

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

28 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Menmen wat vliegt de tijd toch snel,
Na een heel relaxt weekje te hebben gehad 2 weken terug was het ook tijd voor een relaxt weekendje. eigenlijk hebben we niet meer gedaan dan naar een (mislukte poging tot) marktje en even een rondje gereden te hebben in Bo-Kaap. Bo-kaap is de wijk waar de meeste moslims wonen, halverwege de Tafelberg op. Hier hebben ze voornamelijk hele schattige gekeurde huisjes. Toen we terug reden kwamen we per ongeluk langs Charly's Bakery. Dit is een beetje te vergelijken met de Engelse Cake boss. Hele mooie versierde taartjes, gebakjes en koekjes. Helaas was niet alles zo lekker als dat het eruit zag. Jammer de bammer!
Zondag bestond uit zon, de taartjes opeten, filmpjes en niet veel meer dan dat. Even een weekendje bijkomen!
Maandag tot vrijdag weer een volle week stage, sorry veel spannenders kan ik er niet van maken.
Maar dan afgelopen weekend. We wilde met 7 meiden een huis huren in Hermanus, een plekje hier 2 uurtjes rijden vandaan. Niemand had nou echt heel erg veel zin om het te regelen en het viel ook niet mee om iets te vinden wat een beetje betaalbaar was.
3 keer raden wie het weer mocht regelen, ja precies mama Lisanne, maar om mezelf maar weer even een schouderklopje te geven, het was ook wel een prachtig huis wat we gehuurd hadden.
Je kwam binnen in huiskamer 1, ja je leest het goed, er was ook nog een huiskamer 2. verder 4 hele ruime kamers en uiteraard ook nog badkamers en met een S, we hadden er namelijk 3(!) Man wat hebben we genoten. De hoofdreden dat we naar Hermanus gingen was om walvissen te spotten, ze komen hier richting de kust om hun kleintjes te baren, en nee dat kon je niet zien maar hier en daar sprongen ze dus wel uit het water. Dat was waar we voor gingen maar de uiteindelijk hoofdactiviteit is eten en drinken geworden. Vrijdagavond heerlijk aan de borrel waarna eigenlijk niemand meer echt honger had en na een paar potjes hints en wat pizza was het eigenlijk wel weer tijd om naar bed te gaan, even bijslapen van de drukke dag die we hadden gehad.
Zaterdag heerlijk uitgeslapen (lees Lisanne was weer om 7 uur wakker), hardgelopen en daarna heerlijk met z'n alle ontbeten.
Vervolgens gewapend met camera en een dik vest richting de kust om wat glimpen op te vangen van de walvissen.
's middags hebben we weer onze hoofdactiviteit uitgevoerd maar dit maar met een Nederlands thema, hier zat namelijk een tentje genaamd Dutchies, en je raad het al, KROKETTEN! Heerlijk zeg, zelf gemaakte en bijna net zo lekker als in Nederland.
Daarna was het tijd om met z'n alle boodschappen te doen want er was besloten te gaan koken in teams. We hadden team voor: Senna en Lotte. Team hoofd: Maaike, Manon en Lisanne en team na: Danni en Fenna. Hierbij werd uiteraard ook bij elk gerecht een andere overheerlijke wijn geserveerd. Na nog wat spelletjes junglespeed (en nee opa ook dit is geen bier! weer een gewoon kaartspel;) was het tijd om ons nog even aan het uitgaansleven van Hermanus te wagen. Nadat we om 2 uur de tent uit geschopt waren zijn we dan maar richting huis vertrokken.
Zondagochtend weer een heerlijk ontbijtje, nog wat wales gespot en daarna inpakken en weer terug richting Kaapstad. Al met al een erg geslaagd weekend en zeker voor herhaling vatbaar!
De tijd vliegt en vliegt, maar ik ga hem nog een klein beetje sneller laten vliegen.
Ik stap 16 december alweer op het vliegtuig zodat ik 17 december weer thuis ben. Ja ik zie jullie denken, Lisanne die eerder naar huis wil en komt, ja precies het klopt echt deze keer. Boodschappen doen is hier net zo duur als in Nederland en ook de uitstapjes zijn geen Aziatische prijzen helaas. Daarbij woont er in Naaldwijk ook nog ene meneer van der Valk die ik wel heel erg mis. en als derde reden, mijn reisgenootje vliegt ook eerder terug en om hier nu in m'n eentje te zitten met kerst, tsja das ook niet helemaal de bedoeling.
Bij deze 17 december ben ik weer terug, en ja tel maar even mee, november, half december, juist dat is nog 7 weken;)
Tot snel allemaal!
Liefs

• 28 Oktober 2014 - 22:17

John Buying:

Oep lies, dat is weer een prima verslag, je bent goed bezig !

Maar 17 december terug, ??
    Nu heb ik een probleem, moet er een huurder van je kamer uitgooien .

GEINTJE !!!

Liefs papa

• 29 Oktober 2014 - 08:40

Hans:

Hey Lisanne!

Leuke ervaringen rijker. Kerst thuis is inderdaad beter dan in je eentje. Geniet nog lekker 7 weken!

Groetjes, Hans.

• 29 Oktober 2014 - 11:07

Opa:

Hoi Lisanne,
    wat heb je toch weer een leuke week achter de rug, echt gezellig met 6 meiden op pad.
    ja, joh, geniet er maar van en..... je hebt groot gelijk om eerder terug te komen, met de Kerst alleen zitten is echt niet leuk!
    tot een volgend reisverslag (7 weken gaan echt snel voorbij).
    liefs, opa en oma xxx