week 2 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lisanne buying - WaarBenJij.nu week 2 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lisanne buying - WaarBenJij.nu

week 2

Door: lisanneinthailand

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

19 Januari 2012 | Thailand, Chiang Mai

Sawadeekaaa!( Hallo in t Thais)

De tijd vliegt echt voorbij is het gewoon alweer donderdag!(Of eigenlijk vrijdag want t is hier al half 1 geweest:P)
eens even denken wat ik ook alweer had gedaan deze week. Ik doe echt zoveel dat ik het echt voor mezelf moet opschrijven anders vergeet ik t gewoon echt. Maar zondag op maandag had ik echt heel erg rot geslapen omdat ik er een vriendelijke vriend bij had gekregen op mn kamer:) genaamd MUG. Ik had gewoon de airco aan moeten zetten achteraf want daar houden ze niet van maar zo slim was ik op dat moment niet.
Had dus echt maar een paar uurtjes geslapen en had Mara beloofd mee te gaan naar haar schooltje eens even kijken hoe het nou bij haar project was. Ik ging dus om half 8 richting beneden want we zouden om 8 uur weggaan. Ik ging dus niet mee maar ik dacht ja waarom ook niet ik loop gewoon mee naar school en dan ga ik weer richting huis. Het is ongeveer een half uurtjes lopen dus dan was ik weer een uurtje verder('s ochtends is het nog niet zo heet dus heerlijk om er dan even een stukje te lopen) maar toen we bij het schooltje aan kwamen was het hek dicht. Wij in t engels aan de 'bewaker' vragen of er geen school was vandaag en inderdaad er was geen school.
Toen zijn we maar lekker ergens gaan ontbijten.(Leek verdacht veel op ons ontbijtje thuis, thuis in t guesthouse hier, zie je ik voel me al steeds meer thuis:) Nadat we lekker hadden ontbeten zijn we richting zwembad gegaan en hebben daar heerlijk 2 uurtjes vertoeft. Na 2 uurtjes waren we het ook wel zat en zijn we maar richting ons huisje gegaan. Eenmaal daar voelde ik me zo moe dus ben ik maar lekker even gaan liggen en heb nog even 2 uurtjes slaap ingehaald.
Van het weekend waren er ook alweer nieuwe vrijwilligers aangekomen en ook in ons project waren dus 4 nieuwe meiden of naja 3 meiden 1 vrouw. dus we werden deze keer met de pick-up gebracht(hier hebben ze allemaal een pickup met een soort overkapping met bankjes erin zodat ook achterin nog minstens 10 mensen normaal kunnen zitten) maar terug moesten we wel met de taxi. Paji bleef nog heel even om te kletsen met de 'begeleiding' daar en al snel deden we met de hele groep het spel de tijger pakt de koe of zoiets. het bleek een heel eenvoudig spel te zijn maar al die thaise woorden zijn veel te ingewikkeld dus Paji vertaalde het voor ons en toen snapte we ineens wel hoe t spel werkte. Best jammer dat ze er zo weinig engels spreken.
's avonds lekker een beetje bankgehangen en lekker niks gedaan:)
Dinsdag ben ik maar weer een keertje de stad in gegaan. Deze keer alleen want Mara was naar school en Lotte lag nog te slapen. Lekker een massage gehad, blijft een vreemde manier van masseren maargoed het werkt echt geweldig!(Dat is hier ook wel nodig want de matrassen en de bank zitten voor geen meter!) Toen ben ik nog even langs de starbucks gegaan en daarna nog nagellak gekocht want de meiden vonden het echt geweldig al die nagellak bij mij dus ik dacht dat is misschien wel leuk:)En jahoor het sloeg in als een bom, Ik moest alle nagels lakken van alle meiden inclusief de teennagels. Niet veel later kwamen de jongens van school terug en ook zij wilde allemaal nagellak en ook al vertelde ik ze in t engels dat t alleen voor meiden was(ze snapte er natuurlijk weer niks van) wilde ze het nog steeds. dus ja ik heb maar gewoon hun nagels gelakt en gezegd dat ze er echt onwijs mooi uit zagen:)
In the evening even lekker met Tannie geskyped. Die had ik ook al even niet gesproken dus dat was ook weer erg gezellig! Daarna nog even een drankje gedaan maar het niet te laat gemaakt want ik voelde me niet heel erg lekker en was een beetje moe enzo.
Woensdag voelde ik me weer prima en heb ik weer lekker een ochtendje bij t zwembad gelegen:) Toen richting the night market gelopen en daar lekkere aardbeien en mandarijntjes gehaald:) En toen weer richting the orphanage. We moesten behoorlijk lang wachten op de man die ons altijd op komt halen als we eerst al een half uur met de taxi zijn geweest en daarna moesten we dus nog een half uur wachten op hem. Maarja uiteindelijk kwam hij toch. Heb deze keer wat engels huiswerk met een van de meiden gemaakt. Ze moesten een engels stukje vertalen dus ik ging het voor haar opzoeken in t engels- thaise woordenboekje en dat ging dus een stuk sneller als dat ze het zelf allemaal op moest zoeken. 's middags kwam ze uit zichzelf ook naar mij toe met een boekje met plaatjes en dan het engelse woord en de thaise vertaling eronder. Maar de uitspraak van hun is gewoon echt behoorlijk slecht. dusja ook ik probeer mn steentje bij te dragen:)
"s avonds lekker keihard adele met Lotte mee zitten bleren. was echt geen gehoor, maar wel erg gezellig!
Toen was het alweer donderdag... de tijd vliegt echt. Eerst maar weer bankgehangen en toen met Monja even richting the office gelopen omdat ze wat vragen had over haar visum en nog wat simpele vragen(waar ze die heerlijke mango's hier verkopen) toen ben ik eigenlijk mn Lonely Planet ingedoken en ben eens even opzoek gegaan naar waar ik eigenlijk na deze 6 weken heen wil. Maar eigenlijk is er veeeeel te veel te zien dus ik ben eruit ik moet nog een keer terug;) of ik blijf langer hahah nee grapje ik zie wel hoe t loopt:)
Maar nu ga ik wel echt slapen want t is inmiddels 1 uur en de hoogste tijd om te gaan slapen dus!
Trusten! xx

  • 19 Januari 2012 - 18:18

    Sharin:

    Hi Lies!
    Leuk om te lezen.. Thailand werkt verslavend.. Als je er eenmaal bent wil je niet meer terug ;)
    Veel plezier nog! xx

  • 19 Januari 2012 - 18:20

    Lisanne Buying:

    Hee shaartje leuk om iedere keer reacties van jou en natuurlijk van de andere te krijgen:D begin me al aardig te settelen hier. Ga heel veel foto's maken en dan hou ik als ik terug ben wel een foto avondje ofzo:) xx

  • 20 Januari 2012 - 15:21

    Opa Wessels:

    Sawadeeka Lisanne,
    week 2 bijna voorbij en nu het weekend voor de boeg,morgen nar de kookles? Schrijf maar een paar gerechten op, dan kunnen wij het hier ook uitproberen .Het lijkt me wel lekker, de thaise keuken.
    Fijn om je gisteren weer even gehoord en gezien te hebben! Het weer bij ons is niet zo best, kou (+4 graden), regen en hagel ,veel koude wind en de vooruitzichten voor de eerste paar dagen zijn ook slecht. Ga jij maar lekker aan het zwembad liggen en bedenk dat wij best wel een beetje jalours op je kunnen zijn voor wat het weer betreft. Morgen ook nog naar de olifanten, ik heb begrepen dat dit ook een project is in Thailand.
    In ieder geval hoor of lees ik wel weer hoe je het weekend bent doorgekomen.Zal best wel lukken!
    Lisanne, als je dit vandaag of evt. morgen leest, alvast een fijn weekend, groetjes en liefs van ons, opa en oma xx

  • 23 Januari 2012 - 18:28

    Lien:

    Superleuk om allemaal te lezen Liesje!
    Ik moest vooral heul hard lachen om de nagels lakken van die jongentjes, hahaha!

    Ga nu snel het nieuwe verslagje lezen :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Lisanne

Actief sinds 30 Sept. 2011
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 41454

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 20 Januari 2015

Zuid-Afrika

04 Januari 2012 - 02 April 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: