last week,flight to the jungle en cross the border - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lisanne buying - WaarBenJij.nu last week,flight to the jungle en cross the border - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lisanne buying - WaarBenJij.nu

last week,flight to the jungle en cross the border

Door: lisanneinthailand

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

20 Februari 2012 | Thailand, Chiang Mai

Dinsdaaaggg!
Alweer een week voorbij. og maar 6 te gaan:(
Dinsdag werd ik voor de zoveelste keer alleen voor de klas gezet. maar mij hoor je niet klagen, ik vind het alleen maar beter:)
Dinsdag was het ook nog valentijn maar helaas stond er geen leuke jongen voor mn neus vandaag. Alleen een heleboel kinders die door het dolle heen waren vanwege valentine`s day.
Na de reguliere lessen vroeg krulaa mij om nog even te blijven om te oefenen met de kids voor hun ASEAN project en om kwart over 4 was ik daar echt wel klaar mee dus ben ik lekker naar huis gegaan. Een thais-middag slaapje gedaan en toen richting bioscoop:) naar safe house. erg leuk alleen we hadden ervoor even iets thais gehaald bij een kraampje was erg lekker leek op oma^s smoor:) alleen wat pittiger.
Woensdag weer een gewoon dagje school.
`s ochtends natuurlijk weer nergens een krulaa te vinden dus maar weer zelf les gegeven. nadat ik 1 klas had gehad was het tijd voor de volgende, maar Krulaa had ze beloofd dat ze naar de tempel zouden gaan tegenover de school en daar hun engels zouden gaan oefenen met touristen. hele simpele vragen als hoe heet je, waar kom je vandaan, hoeveelste keer in thailand is dit dat soort dingen. maar geen krulaa dus, ik in dubio of ik wel of niet met deze 40(!) kinderen naar de tempel zou gaan.
Uiteindelijk heb ik het toch maar gedaan want ik thailand is alles een zooitje dus ik dacht ja als ik les kan geven aan kinderen die niet dezelfde taal spreken als ik dan kan ik dit ook wel.
En inderdaad alles ging goed. Niet alle kinderen hebben er iets van geleerd denk ik maar ze waren in ieder geval even dat vierkante klaslokaal uit. en daarbij letten de kinderen op de achterste rij toch nooit op, en dit is ook neit echt verplicht voor ze. als ze moe zijn dan mogen ze gerust gaan slapen. en `s middags vroeg ze uieraard of ik weer langer wilde blijven maar ik heb maar gezegd dat ik tot kwart over 2 kon blijven want ik wilde ook wel eens een middagje vrij! `s middags vrij weinig uigevoerd, lekker even een massage gehad en `s avonds niet veel byzonders. lekker buiten gezeten met een muziekje:)
Donderdag weer een normaal dagje school dacht ik. Dacht het dus niet, geen dag gaat er voorbij zonder dat er iets speciaals gebeurd of aan de hand is.
Vandaag stonden er allerlei standjes op het schoolplein en door heel de school. Er kwam namelijk een belangrijk persoon op school kijken welke school er in Chiang Mai het beste engels gaf... Maar dit was een oefen ronde ofzo iets? want er konden er nog steeds dingen aan verbeteren en er moest nog meer geoefend worden.(blij dat dit mn laatste week was, anders moest ik elke dag tot 4 oefenen!)
Opzich was het wel erg leuk om al standjes bij elkaar te zien. Ook heb ik een filmpje gemaakt van de dingen die Mara en ik geoefend hebben maar die mogen jullie thuis komen bewonderen want het uploaden gaat niet snel genoeg hier helaas.
Vrijdag mn laatste dagje op school was uiteraard weer chaotisch. Ik heb de laatste 2 lessen maar weer zelf gegeven en toen dacht ik dat lekker naar huis kon nadat ik opzoek was gegaan naar krulaa om haar te bedanken, maar niets was natuuurlijk minder waar.
Ik moest nog even blijven lunchen en kreeg nog een certificaat(wie weet wanneer ik m nog nodig heb).
Mn foto`s van thuis werden nog even uitgebreid bekeken door alle leraren. Dus ja jullie zijn nu allemaal beroemd hier.
zaterdag was het tijd voor een beetje actie! Ik had Marc en nog een vrijwilliger(marlou) uit zijn vrijwilligershuis opgetrommeld en samen met Nadia en Jasmin zijn we gaan ziplinen! Was erg leuk en je had er best wel wat moed voor nodig want t was af en toe best hoog. We gingen van platform naar platform en dat deden we doormiddel van touwbruggen, abseilen en een soort kabelbaan. weer een heleboel foto`s gemaakt en een heleboel gezelligheid gehad.
Zondag was het tijd om touristje uit te hangen. We werden om 7 uur opgepikt, behoorlijk vroeg en je raad het nooit... ze waren deze keer gewoon optijd!
Op naar de eeste stop: the hotsprings, Ik dacht die heb ik al gezien leuk nog een keer zoiets. nee hadden ze precies het gat zo gegraven dat er een soort vijvertje ontstond en precies heel toevallig daar het water omhoog kwam. Wel jammer maar op naar de volgende stop: The White tempel. Iedereen had het er al over gehad en hij zou echt super mooi zijn. De buitenkant was wel heel erg mooi, wit met spiegeltjes en dezelfde vormen als de `gewone` tempels.
Eenmaal binnen mochten geen foto`s worden gemaakt en natuurlijk moesten we weer onze schoenen uit, en schouders en knieen bedekt. Binnen even rondgelopen maar na 2 minuten kwam ik tot de conclusie dat ik t een beetje een vreemde tempel vond want ze hadden in plaats van allerlei boeddhistische afbeeldingen allerlei disney figuren geschilderd. Kong Fu Panda, starwars en nog veel meer van dat soort dingen. een beetje vreemd wel. Ik kan het niet laten zien want binnen mocht je geen foto`s maken.
De volgende stop was: the golden triangle. het drielandenpunt tussen Thailand, Laos en Birma(myanmar). we gingen met de boot van thailand naar laos en hebben birma alleen gezien. Op `laos` mochten we uitstappen. maar we hadden onze paspoorten niet nodig want dan zouden al onze visums verlopen. of te wel ik denk dat het nog steeds thailand was:P wel even een postkaart gekocht dat ik in Laos was geweest natuurlijk:)
hierna gingen we heerlijk lunchen met allerlei thaise gerechten. Niet typisch thais want dat is natuurlijk veel te spicy voor al die touristen.
na onze lunch op naar de volgende stop de border bij myanmar, niet heel erg boeiend. gewoon een grens overgang net als vele anderen.
De laatste stop, de hill tribes. 2 soorten stammen en als je extra betaalde de longnecks. Wij hadden ervoor gekozen om dit niet te doen omdat wij dit veel te commercieel vonden en zelfs al was het maar 200 baht en ze het maar bleef vragen hebben we het toch lekker niet gedaan.
wij moesten dus aan de andere kant van de brug(want je moest een brug oversteken naar the longnecks) met wat kindertjes plezier gemaakt. Of naja plezier is een groot woord. Ze bleven maar vragen om 5 of 10 baht. Dus ik dacht oke ik geef ze geen geld want ik weet niet waar het heen gaat, ik geef ze mentos. Dus ik begon ze uit te delen en echt in een fractie van een seconde pakte een van de jongetjes(nog geen 6 jaar met een verminkt handje) de helft van mijn mentos rolletje af en die kreeg ik ook echt niet meer terug. Hij deelde ze ook niet uit aan de rest van de kinderen nee hij ging ze allemaal zelf op zitten eten. Nou dat was het moment dat Ìk mn cuultuurshock kreeg hier in thailand. Nadat hij rustig zn mentosjes op zat te eten zat hij ook nog aan de andere kinderen ze mentos te laten zien en ze dan heel snel in zn mond stoppen. Een nogal vreemde dag was dat.
Na weer 3,5 uur terug te hebben gereden waren we helemaal kapot en weer een ervaring rijker.
morgen(dinsdag) vlieg ik naar phuket, slaap daar 1 nachtje en dan probeer ik daar zo snel mogelijk weer weg te gaan want t is er behoorlijk touristisch en duur. Wie weet vanaf welk paradijselijk eiland mn volgende verslagje komt...

xxxxx

  • 20 Februari 2012 - 19:23

    Opa Wessels:

    Hoihoi Lisanne,
    vanaf nu ben je dus niet meer Miss Lisa maar een backpacker. je hebt weer een mooie week achter de rug en veel ervaringen opgedaan en weer veel gezien o.a. Laos en Myanmar. Al met al veel ervaring opgedaan in het weeshuis en op de primary school.
    Nu alleen nog maar genieten van je vrije 6 weken en heb begrepen dat je ook Lotte weer gaat ontmoeten. ik had ook nog even gekeken op de website van Phuket airport en gezien dat jouw vlucht, FD3977 van CNX naar HKT op tijd gepland stond en om 23.47 op tijd werd verwacht.
    Alvast veel plezier gewenst met je bezoekjes op de eilanden en tot snel weer wat te horen van je.
    Groetjes en liefs, opa en oma, xxx

  • 20 Februari 2012 - 20:23

    Laura:

    Dat je gewoon met al die kinderen weg ben gegaan, geweldig!!! Ik spreek je snel op skype.. woensdag toch? Xxx

  • 20 Februari 2012 - 22:11

    Yvonne:

    Heee Lies!

    Onwijs leuk om al je verhalen te lezen en foto's te zien. Super ook dat je op die school les geeft aan de kinderen. Ik ben wel een beetje jaloers hoor, elke dag heerlijk warm en allemaal mooie en leuke dingen meemaken! Ben heel benieuwd wat je allemaal gaat beleven tijdens het backpacken. Goede vlucht morgen en heel veel succes de laatste 6 weekjes, ik hoop dat je nog heel veel mooie dingen gaat zien.

    Liefs, xxx

  • 21 Februari 2012 - 09:55

    Hans:

    Hoi Lisanne! Zo, op naar de volgende fase! Wel jammer dat je nu al op de helft bent. Succes en plezier met het backpacken!

    -x-

  • 21 Februari 2012 - 10:28

    Tanja:

    Lieselotje wat super leuk om dit allemaal te lezen!!! Ik wens je heeeeel veel plezier met rondreizen en doe wel een beetje voorzichtig he? :) ik heb veeeeeeeel zin om je straks weer te zien! :D
    Heel veel liefs, xxx

  • 21 Februari 2012 - 11:39

    Sharin:

    He Liesje!
    Ik blijf het leuk vinden om je verhalen te lezen.. erg herkenbaar! Veel plezier met backpacken, geniet ervan! Als je naar de eilanden gaat raad ik je aan niet te VEEL buckets te drinken.. gaat niet goed haha!
    Have Fun xx

  • 22 Februari 2012 - 21:38

    Lien:

    Aaaah ik vind het zo leuk om al die verhalen te lezen! ben echt een beetje jaloers!
    Het klinkt allemaal zo mooi, net alsof je op een andere wereld bent.
    Wat stoer dat je gewoon met al die kinderen naar die tempel bent geweest, ben trots op je hihi :)

    Heel veel plezier met backpacken en ga vooral los op m'n beat!

    Liefs en een dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Lisanne

Actief sinds 30 Sept. 2011
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 41430

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 20 Januari 2015

Zuid-Afrika

04 Januari 2012 - 02 April 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: