pai! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lisanne buying - WaarBenJij.nu pai! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lisanne buying - WaarBenJij.nu

pai!

Door: lisanneinthailand

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

13 Februari 2012 | Thailand, Chiang Mai

Hooihooi daar ben ik weer!

wat gaat de tijd toch snel hier! Ik was gebleven bij donderdag:)
Donderdag moest ik om half 10 beginnen dus ik dacht oke chill lekker rustig aan ontbijten en dan 3 lessen geven tot half 4. Maar nee helaas ik voelde me echt beroerd dus ben lekker terug mn bedje in gedoken.
De volgende dag had ik eigenlijk gepland om eerst tot half 11 les te geven en dan naar Pai te gaan.
Uiteindelijk heb ik geen les gegeven vrijdag want het zou toch maar voor 2 uurtjes zijn maar ben om 1 uur wel naar Pai vertrokken.Ik had een minivan naar Pai, daar betaal je 150 baht voor das dus nog geen 4 euro:) Daarvoor kom je in Nederland nog niet eens naar Delft!
De weg was naja zacht uitgedrukt vreselijk! Al die bochten, man t schijnt dat het er 1400 zijn ongeveer. ik heb ze niet geteld maar dat vertelde een Canadees op de terug weg. (zwitserland of Italie is er niks bij;))
Dus dat betekent voor mij alleen maar naar voren kijken voor 3 uur lang. verder geen probleem want ik had lekker een muziekje op:)
Eenmaal daar aangekomen moest ik dus opzoek naar een Hostel of guesthouse.
In mn Lonely Planet stond Jan's guesthouse dus ik dacht oke prima, dat klinkt Nederlands dat zal vast wel goed zijn:) en goed was het zeker ik had echt een heerlijke douche! Alleen t bed was wat minder. Ik had het gevoel dat ik op een bamboe bedje sliep zo hard was het. Maar ik had wel eindelijk mn lekkere warme douche met een behoorlijke straal zodat ik eindelijk mn haar eens goed kon wassen!
's avonds even naar een marktje geweest daar, was erg leuk maar allemaal een beetje hetzelfde.
even heerlijke pad thai gegeten, alhoewel ik er niet veel van op heb want had echt geen honger! maargoed die hier in chiang mai is echt de beste!
Daarna nog even met de buurman staan kletsen, na 5 minuten jaa waar kom je vandaan? Ja nederland, ow dan kunnen we Nederlands praten. 's avonds met nog wat meer mensen en de buren wat gedronken en om half 11 was ik echt zo moe dat ik direct naar mn (bamboe) bedje ben gegaan.
De volgende ochtend was ik echt al om 7 uur wakker! dat gebeurd me echt nooit, maargoed het had zo z'n redenen, er waren namelijk een stuk of 10 hanen die de hele boel bij elkaar riepen.
Die ochtend was t ook super koud, ze hadden me al gewaarschuwd maar t viel toch nogal tegen!(slechts 15 graden ik weet t ik moet niet zeuren maar voor mij was t ijskoud!)
Even lekker wezen ontbijten buiten de deur, een heerlijk warme douche genomen, want ja het was koud maar de douche was nog steeds warm gelukkig!
Toen 't dorpje in gelopen opzoek naar een scootertje om te huren voor een dagje.
Die vond ik al snel, voor 100 baht kon je m een dagje huren, met verzekering erbij 180 en dat heb ik dan ook maar gedaan want ik heb al zoveel rare verhalen gehoord!(ik heb nu wel de friends for asia regels overschreden want, we are not allowed to rent a scooter in thailand because it's 'too dangerous'. But i don't care:)
Op naar de watervallen en de hotsprings(nederlandse woord is warmwaterbronnen denk ik?) Na ongeveer 20 min rijden kwam ik er al aan. 200 baht betaald om erin te komen en eenmaal daar helemaal naar boven gelopen. Daar was t water 80 graden! Dus dat was niet de juiste plek om voetje te baden. Je kon er wel een eitje koken maarja ik had al ontbeten dus dit heb ik overgeslagen. Iets verder naar beneden was t water heerlijk warm(Na die koude nacht) Daar waren ook een heleboel thaise mensen, dus ik lekker in mn bikinitje t water in en hun allemaal ow prity prity. Wilde ze allemaal foto's van mij maken, naja prima voelde me net een beroemdheid!
Na even lekker gepoedeld te hebben ben ik weer op mn scooter naar de watervallen gereden, dat was denk ik een half uurtje rijden ofzo maar ook die had ik gevonden, erg styl is het ook in pai, las vamdaag dat t soms wel 1000 meter hoog is. vandaar dat ik niet altijd even goed de berg op kwam:)
Ook de watervallen waren super mooi, alleen behoorlijk touristisch helaas.
Toen terug naar Pai, en ja 't is echt waar vrouwen en kaart lezen is geen goede combinatie! Ik was 6 keer langs Pai gereden en nog steeds had ik niet door dat ik dat ene straatje in moest!
's avonds lekker mango-sticky-rice gehaald(ah zo verslavend heerlijk!) en natuurlijk springrolls!(loempia's)
Daarna ben ik vrij snel weer mn bedje ingedoken want t was alweer koud en ik was alweer moe!
De volgende dag mn scootertje terug gebracht even ontbeten en mn busticket terug geregeld. 2 uur zou mn busje vertrekken dus ik had nog even een rondje gelopen, nog een laatste keer onder die heerlijke douche gestaan en nog een heerlijke massage genomen!
Ja toen de weg weer terug, k ben eruit mn benen zijn te lang om te reizen hier, ze lagen ongeveer in mn nek! Maar ook de Canadese jongen die naast me zat(Chris) had er last van. Gezellig aan de praat geraakt en vandaag(maandag) met hem een fietstochtje gemaakt.
Ik moest eerst lesgeven tot half 11 dus was lekker vroeg klaar. Toen een fiets gehuurd en door Chiang Mai gereden. Das nog best gevaarlijk! Maar we hebben t overleefd. Toen nog even naar t zwembad geweest en nu een heerlijk verbrand neusje:) Chris vond het schattig, ik wat minder..
Straks is t weer tijd voor een massage en een lekker maaltje:)
De laatste lesweek is aangebroken en dan is t toch echt tijd om te gaan rondreizen!
tot snel! xxx

  • 13 Februari 2012 - 12:41

    Yvet:

    Haaai Liessie!
    Ben echt blij dat je het naar je zin hebt!
    Eindelijk die warme douche met harde straal!! yeah!
    Voel je je nu weer helemaal beter?
    Spannend joh dat rondreizen, wordt vast super leuk.
    Heel veel plezier nog meid!
    geniet van je laatste weekje lesgeven:)

    xxxx

  • 13 Februari 2012 - 12:42

    Opa Wessels:

    Hoooiiii Lisanne,
    Eerst even zeggen dat ik blij ben dat je niet meer ziek bent. Zo te lezen heb je een ontzettend fijn week-end gehad in Pai! Mooi in de bergen , naar de warmwaterbronnen en de watervallen.
    Prachtige natuur en een hele mooie ervaring voor je! Ja meid, de tijd gaat snel! De laatste week in- gegaan met lesgeven en dan weer verder Thailand in.
    Heb je al iets geboekt in Phuket voor het verblijf daar?Heb je ook al wat voorbereid wat je daar wil gaan doen? Ik hoor wel van je wat er op het programma staat. Voor nu alvast een fijne laatste week op de primary school en in Chang Mai.
    Gr. en liefs van ons uit het koude Nederland, opa en oma xxx

  • 13 Februari 2012 - 16:17

    Natascha:

    Zo gelukkig weer beter, fijn hoor!
    En een warme douche doet wonderen.
    Veel succes in je laatste week in het weeshuis, geniet van de kinderen!
    En daarna....rondreizen!

    Liefs Natas xxx

  • 13 Februari 2012 - 22:03

    Jolanda:

    Ha Miss Lisa,

    Wat ben je toch aan het genieten, leuk om alle verhalen te lezen en wat een spannende foto's bij de tijgers. Grappig dat je aan het lesgeven bent, lijkt me wel heerlijk hoor een paar uurtjes les en dan lekker genieten van de zon (ben nu even jaloers vanuit het winterse Nederland). Ga lekker genieten van het rondreizen en ik hoop voor je dat je weer veel nieuwe reisvrienden ontmoet ;)

    Wees voorzichtig, dikke zoen van Jolanda

  • 14 Februari 2012 - 08:29

    Hans Tims:

    Hey!

    Gelukkig weer beter. Succes met je laatste week daar.

    -x- Hans

  • 15 Februari 2012 - 10:26

    Ruben:

    Hee Miss Lisa!

    Wat een geweldige verhalen allemaal! Knap van je dat je zo ondernemend bent en overal alleen naar toe gaat. Maar zo kom je ook wel de mooiste dingen tegen. En dan is je echte rondreis nog niet eens begonnen.
    Wel balen dat je je af en toe niet lekker voelt daar. Mis je daardoor veel of valt het nog mee? Zal vast wel door het rare eten en de slechte douche komen ;) Hoewel uit je verhalen ook wel naar voren komt dat ze daar ook heel veel lekkers hebben.
    Geniet nog van je laatste week bij de kids. Ben benieuwd naar je komende verhalen.

    xx Ruub

  • 15 Februari 2012 - 22:49

    Laura:

    :) spreek je snel weer!!

  • 19 Februari 2012 - 19:38

    Opa Wessels:

    Hoi Lisanne,
    jouw vrijvilligerswerk zit er al weer op.Morgen de laatste dag in Chiang Mai en 's-avonds je vlucht met Air Asia naar Phuket. Hotelletje al geboekt en dan iets anders zoeken.We wensen je een goede vlucht naar Phuket en fijne weken op je rondreis.Blijven natuurlijk kontakt met je houden en hoop snel weer iets van je te horen. Groetjes en liefs, opa en oma xxx

  • 20 Februari 2012 - 14:57

    Opa Wessels:

    Hoi Lisanne, nog even een berichtje voor je vertrek uit Chiang Mai.
    Bedankt voor je e-mail, ik heb zojuist nog even gekeken bij Chiang Mai airport en zie dat je vlucht,
    FD3977 van Air Asia op tijd gepland staat om 21,45u (9.45 pm)
    Hoop dat je een tijdje met Lotte kan optrekken daar, zou wel leuk zijn.
    Hoop ook dat je een goedkoper onderkomen kan vinden (denk wel dat dit zal lukken).
    Nogmaals veel plezier met het backpacken op de eilanden en tot snel horens, liefs, opa en oma,xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Lisanne

Actief sinds 30 Sept. 2011
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 41456

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 20 Januari 2015

Zuid-Afrika

04 Januari 2012 - 02 April 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: