begin project - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lisanne buying - WaarBenJij.nu begin project - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lisanne buying - WaarBenJij.nu

begin project

Door: lisanneinthailand

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

10 Januari 2012 | Thailand, Chiang Mai

HoiHoi iedereen!
weer 2 dagen verder en een heleboel beleefd.
Ik heb heerlijk uitgeslapen tot 12 uur:) ik had het blijkbaar nodig:)
daarna ben ik weer met Mara naar de markt geweest en hebben we weer lekker aardbeitjes gekocht maar die vielen een beetje tegen. behoorlijk tegen.

daarna was het al bijna tijd om naar mijn project te gaan. we werden de eerste keer door Fiat, een van de meiden van de organisatie hier(friends for asia) naar ons project gebracht. We moeten elke dag met de taxi, dat is ongeveer een half uurtje. de terugweg moesten we zelf doen. het was heel makkelijk, neem de gele taxi met het rode bordje en stap uit als hij niet meer verder rijdt. een soort lijnbus bij ons.

toen we daar eenmaal aan kwamen kwamen de kinderen al gelijk naar ons toe rennen en gingen ze ons allemaal begroeten met een wai, dat is een soort buiging met de handen bij elkaar en dan zeggen ze sawadikaaa heeel schattig. ik had gelijk drie meiden aan me hangen dat was wel super leuk. ben wat met ze gaan spelen. Ook dat was best moeilijk want alles moest met handgebaren want ze spreken echt geen woord engels.
na wat handklap spelletjes en bal overgooien.

Daarna was het al snel etenstijd, iedereen moest in een rij gaan staan, jongens en meiden apart. Daarna ging de 'headchild' het gebed doen met iedereen. Daarna gingen de kinderen als gekken eten, want daarna konden ze nog een bordje hebben. voor mij hadden ze wat rijs op een bordje geschept en de groente los gedaan. het was een soort groente papje ofzo. zo kon ik zelf uitmaken hoe pittig ik het wilde hebben. was opzich wel lekker maar heel anders als thuis. volgens mij ook niet onwijs voedzaam.
daarna zijn we nog even gaan spelen en ben ik behooorlijk gestoken door muggen want ik was vergeten iets mee te nemen tegen de muggen. toen was het om kwart voor 7 alweer tijd om naar huis te gaan want de laatste taxi(lees lijnbus) gaat om 7 uur. even afscheid nemen en toen werden we met de auto naar de taxi staanplaats gebracht. En om 8 uur waren we alweer thuis.

Best jammer dat het maar zo kort duurde, misschien dat ik ga vragen of ik eerder daar heen kan. 's Avonds heb ik even uitgerust in het huis en flink gelachen met Mara. En daarna met Filip een rondje gelopen over de markt en een soort milkshake achtige substantie gedronken, het was goed te doen. Soort van chocolade milkshake. Toen was ineens laat en ben ik gaan slapen.

De volgende dag werd ik rond half 11 wakker. Heb ik wat geskypet met het Australische front en ben daarna opzoek gegaan naar anitmuggenspul en spul voor op m'n muggenbulten. Want ja, het is alweer raak. M'n hele enkel is dik en zit al een halfuur met ijs ertegen aan, haha. Mara typt deze blog voor mij. Wat een service, betaal haar wel 1 baht per woord (kidding). En ze heeft de hik..

En toen nog even richting de markt met Lotte en Monja, wat chipjes en aardbeien gehaald. Vervolgens in de taxi naar het weeshuis. Waar overigens jongens en meisjes zitten en niet alleen meisjes. Uiteraard weer met open armen ontvangen. Heb weer met ze gespeeld en getekend. Als zij iets tekende, heb ik er in het Engels bij geschreven hoe je het noemt. Ik hoop dat ze daar wat van leren. (mara denkt van niet).

Om 6 uur was het weer tijd voor t eten. Deze keer fried chicken, rijst en weer het groenteprutje. Na het eten was het tijd voor bijbelles, want ze zijn christelijk. Maar eigenlijk gingen ze alleen maar vragen stellen aan mij in het Thais, wat iemand toen voor ze vertaalde. Om 7 uur namen we weer de taxi naar huis.

In de avond hebben we weer een milkshake achtige substantie gedronken. Raak verslaafd. Daarna nog geskypet met Laura en zo naar bed!
Trusten! (en Mara zegt toedeeeels)
xx

  • 10 Januari 2012 - 19:40

    Opa Wessels:

    Hoi Lisanne,
    Het is weer een heel verslag geworden, Zo krijgen we een goede indruk hoe je dagindeling is en wat je doet met de kinderen.Zo te lezen heb je het erg naar je zin, wat ook de bedoeling is. Ook na je bezigheden heb je het goed naar je zin. Wel erg vervelend met die muggenprikken want dat zal echt wel hinderlijk zijn. GOED INSMEREN!
    Fijn dat je zo goed met je collega's kan opschieten en met name Mara. Heeft Lotte haar bril weer terug/opgehaald bij de opticien?
    Verheug me er op om je donderdag om 15.00uur (bij jou 21.00uur) te zien en met elkaar een gesprek te hebben! Dat is toch wat anders als alleen maar een reactie te schrijven.
    Nou, LIsanne, ik blijf je volgen, elke dag, en zie je via msn-hotmail a.s. donderdag.
    Groetjes en liefs, opa en oma xxx

  • 12 Januari 2012 - 08:09

    Marc De Kleer:

    Klinkt goed lisanne! cker voorzichtig met die muggen ,,strakx ben je de hele tijd aan het jeuken!! ;-)
    je vermaakt je verder iig wel ,zo te lezen!!
    groetjes van paar 100km verder!! x

  • 12 Januari 2012 - 11:37

    Angelique:

    Hoi Lies, ik heb zojuist de eerste foto's van jou bekeken en wat zien die kindjes er schattig uit. zo te zien zijn ze erg blij met jou en heb jij het er goed naar je zin. Zeker geen tijd voor heimwee gehad want zo te lezen heb je het druk genoeg met alles wat er verder nog te beleven valt. Ik kijk er iedere keer weer naaruit wat je te schrijven hebt en ik vind het hartstikke leuk dat ik je zo een beetje volgen kan. Hoe gaat het met de thaise les? Is het erg moeilijk om wat basis woorden te leren? Je schreef ook dat je eigenlijk wel wat langer naar het project zou willen, is dat ook mogelijk? Zijn jullie er ook in het weekend of hebben jullie dan vrij. Heb je al iets gevonden tegen de muggen en hoe gaat het met je enkel. Nou lies tot het volgende berichtje en en een dikke knuffel hier vanuit een regenachtig Noordwolde. An xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Lisanne

Actief sinds 30 Sept. 2011
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 41450

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 20 Januari 2015

Zuid-Afrika

04 Januari 2012 - 02 April 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: