de rest van de eerste week - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lisanne buying - WaarBenJij.nu de rest van de eerste week - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lisanne buying - WaarBenJij.nu

de rest van de eerste week

Door: lisanneinthailand

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

14 Januari 2012 | Thailand, Chiang Mai

Hoihoi iedereen,
het is alweer even geleden dat ik geschreven heb, het is er gewoon niet van gekomen. ik had iedere keer weer andere dingen te doen of ging weer iets anders ondernemen. Maar nu (zaterdagavond)heb ik er even tijd voor gemaakt.

Woensdag heb ik eerst even lekker uitgeslapen en daarna ben ik even de stad in geweest,heb wat tempels gezien en ben wat leuke winkeltjes in geweest, daarna nog even met mara lekker buiten gezeten en toen alweer naar t project met Lotte en Monja. Daar was het weer erg gezellig maar nog steeds behoorlijk moeilijk om mee te communiceren omdat ze echt heel erg weinig engels spreken. Het enige wat ze kennen is play, eat en you en ook als ik er aankom en ze zeggen you, dan zeg ik altijd eerst nee het is Lisanne, want zou het toch wel erg leuk vinden dat als ik over 5 weken weg ga dat ze in ieder geval mn naam kennen.

's avonds ben ik met Filip nog een rondje over de markt gelopen en hebben nog een soort milkshake met allerlei smaken op. ik had deze keer chocolade,(het kon ook eigenlijk niet anders).

De volgende dag(donderdag) ben ik met Filip naar een shopping mall gelopen, dat was echt helemaal aan de andere kant van Chiang mai. Hier hebben we even rondgelopen en wat winkeltjes bekeken. Maar de t-shirts zijn daar rond de 12 euro, behoorlijk duur dus voor Thailand. Op de markt zijn ze bijvoorbeeld maar 4 euro, het ligt er net aan hoe goed je bent in afdingen.
"s middags weer richting de orphanage en heb ik mn foto's meegenomen van thuis en de knuffeltjes, het stoepkrijt en de puzzeltjes die ik van Boyd had gekregen. Ze waren er erg blij mee en erg dankbaar ook vooral.
De foto's die bleven ze maar bekijken en vooral de foto van de fotoshoot met Jasmijn vonden ze geweldig(ik sta op de foto helemaal mooi opgemaakt, heel veel krullen en hele hoge hakken voor degene die de foto niet kennen)

"s avonds ben ik met familie kleijweg( wat kennissen uit het dorp) lekkr uiteten geweest. Dat was echt onwijs gezellig. Ik werd opgepikt door de chauffeur, de gids en John en toen zijn we richting hun hotel gereden. Toen zijn we met zn alle naar riverside gelopen. Daar hebben we heerljk gegeten met een biertje erbij en beneden was live muziek dus was echt een top avond. Ook lekker een keer europees gegeten in plaats van rijst met een groenteprutje en kip of ei.

vrijdag weer naar t project en 's avonds weer naar riverside want er was weer live music was erg gezellig, maar om 1 uur maar naar bed gegaan want de volgende dag zouden ik en Mara een fietstour gaan doen. dus wij heel vroeg op gestaan want we zouden daar om 8 uur moeten zijn. Wij waren daar ook helemaal optijd, doet er vervolgens niemand open. Dus wij maar weer naar huis met de taxi. Ons af laten zetten bij Tapae Gate en daar eerst maar even de starbucks ingedoken(ja die hebben ze daar ook) het regende namelijk pijpenstelen.. na de starbucks naar huis en nog even 2 uurtjes ons bed in gedoken. Toen zijn we op zoek gegaan naar een goede massage salon en die hebben we gevonden. We gingen voor een neck, back and head massage. Dat was heel erg lekker maar ook wel behoorlijk vreemd. Werd gedaan door 2 vrouwtjes die ongeveer in ons klommen. Was erg vreemd maar was heerlijk! en dat voor maar 180 baht(nog geen 4 euro)
de rest vertel ik de volgende keer want Mara wilde nog even met het thuisfront skypen!
tot snel! xx

  • 15 Januari 2012 - 09:47

    Opa Wessels:

    Hoi Lisanne,
    ja, de eerste volle week zit er al weer op, de tijd gaat best wel snel.Zo te lezen begin je nu te wennen aan het verblijf en je project in Chiang Mai, alleen die thaise muggen zullen nooooooit wennen.Probeer aan wat azijn te komen want dat helpt ook goed tegen de jeuk van de muggenbulten.
    De familie Kleijweg, wonen zij daar in Chiang Mai of zijn ze daar toevallig op vakantie? Toch leuk om met hen uit eten geweest te zijn en europees eten, rode kool met hache en wat appelmoes??
    Erg leuk om je thuis gezien te hebben en gesproken en toen ook nog een keer bij Laura thuis. We misten je wel hoor, op haar verjaardag maar ja, volgend jaar dan maar weer.
    Ga je nu wat langer werken voor het project of kan dat niet? Stuur nog eens een paar foto's op als je die al hebt! Hier wordt het steeds kouder. Ik zag de weersvoorspelling en men denkt dat het aankomende nacht - 5 graden kan worden, echter dat is maar voor korte duur, vanaf woensdag verdwijnt de vorst weer, wel staan de narcissen, crocussen en sneeuwklokjes al te bloeien en dat in half januari!!
    Nou, Lisanne, ik wacht je nieuwe reisverslag weer af, kijk er al naar uit, groetjes en liefs van ons xxx

  • 24 Januari 2012 - 01:40

    Oom Hans En Tante Ri:

    Hallo Lisanne,
    van opa kregen wij jou website door en vinden het erg leuk jou ook te kunnen volgen tijdens je verblijf in Thailand. We vinden het fantastisch dat je dir vrijwilligers werk doet en hopen dat je een mooie tijd hebt daar. De foto's vinden we ook erg leuk. Wij wensen je een heel mooie tijd toe en nog veel plezier.
    Lieve groeten vanuit Nieuw Zeeland van oom Hans en tante Ria.

  • 24 Januari 2012 - 04:02

    Lisanne Buying:

    Ow wat leuk om te lezen dat mn verhaaltjes ook gelezen worden in nieuw zeeland! das al een stuk dichterbij als nederland!
    tot snel! groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Lisanne

Actief sinds 30 Sept. 2011
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 41458

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 20 Januari 2015

Zuid-Afrika

04 Januari 2012 - 02 April 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: