week 3 is alweer om! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lisanne buying - WaarBenJij.nu week 3 is alweer om! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lisanne buying - WaarBenJij.nu

week 3 is alweer om!

Door: lisanneinthailand

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

27 Januari 2012 | Thailand, Chiang Mai

Sawadeekaaaa

Hier weer een reisverslagje van de afgelopen week.
Dinsdag weer vrij weinig gedaan, even lekker bij het zwembad gelegen met Lotte en toe was het alweer tijd om naar de orphanage te gaan.. 's avonds ook vrij weinig uitgevoerd want ik was behoorlijk moe.
Woensdag ook weer lekker bij t zwembad gelegen, haha dat kleurtje moet toch een keer komen!
's middags begon het avontuur... Ik was volgens Lotte en Monja te laat bij de taxi, dus ik nam op mn gemakje zelf de taxi(lijnbus)genomen.. gewoon de gele met het rode bordje.(dacht ik dus)
Nee wat gebeurd er slaat hij ineens af, dus ik dacht naja oke misschien een binnendoor weg want het was best wel druk. Maar nee ik kom uiteindelijk in een klein dorpje uit. ook wel erg leuk maar geen orphanage dus.. Dusja toen heb ik de taxi maar weer terug genomen naar Chiang Mai en 2 uur later was ik weer thuis:) Toen ben ik maar gezellig met Mara, Nynke, Lena en nog duits meisje bij blue dimond gaan eten. Was echt zo lekker! een heerlijke tonijnsalade die ik echt amper op kreeg en ook nog spring rolls, dat zijn de loempiatjes hier. En als toetje 2 overheerlijke muffins meegenomen. Ze hebben er echt allerlei soorten gebakjes dus ik ga daar zeker nog een keer naartoe!
Donderdag een lekker verwendagje.. Lekker een massage en lekker bij de starbucks mn inmiddels favoriete drankje gehaald (frapuccino mocca hmmmmmm)Toen nog even een stukje gelezen in mn boek(een keukenmeiden roman ligt hier, van de film the help)
Toen richting de orphanage maar ik voelde me niet zo heel erg lekker, maar ik denk uiteindelijk dat t kwam omdat ik te weinig had gegeten ofzo. Maar 's avonds kreeg ik ook onwijs pijn in mn rug, ik denk dat ze die massage die deze keer wel heel erg zeer deed! niet helemaal goed heeft uitgevoerd ofzo... Maarja das nu alweer over!:)
Maar was dus donderdag wel een beetje bij tijds naar bed gegaan en jaa vandaag dus alweer om 8 uur klaar wakker.. maarja ik dacht dan kan ik beter maar iets nuttigs gaan doen:) En dat heb ik dan ook gedaan:) Ik ben een taxi in gestapt naar Wat don suthep ofzoiets.. het was in ieder geval bovenop de heuvel echt een super mooi uitzicht! maargoed ongeveer een half uurtje rijden, echt alleen maar bochten!(heb ze geteld het waren er 99)
Eenmaal daar aangekomen een stukje stevig omhoog klimmen. En toen jaa iedereen stond ik een rij dus ik oke blijkbaar moet ik in die rij gaan staan, maar ze hadden dus ook allemaal een kaartje in hun handen en die moest ik dus nog even gaan halen hahaha dat had ik gelukkig na 2 min al door:P
Eenmaal in de rij stond er een thais vrouwtje al de hele tijd naar me te kijken en uiteindelijk vroeg ze in gebrekkig engels waar k vandaan kwam en hoe ik heette. Zij was hier met haar moeder, dr zus, dr nichtje en een vriendin en haar dochter. Ze zei jaa loop maar met ons mee dus ik oke prima. Toen we de tempel binnen kwamen uiteraard onze schoenen uit. Als je de tempel binnen gaat kan je voor 10 baht 2 kaarsjes en 3 stokjes wierrook kopen, en dat deden ze dus ook, en ik kreeg ze uiteraard ook. Dan moet je dus 3 rondjes lopen om ehm jaa een soort gouden pilaar, ze hebben me geleerd hoe t heet maar ik weet t niet meer. en dan bidden voor wat dan ook en dan je kaarsjes aansteken en je wierrook branden. Heb dus even aan mama gedacht en toen t kaarsje aangestoken, zoals we in Italie ook altijd deden:)
Toen nog even een ehm jaa tempeltje zelf ingelopen waar de boedha staat en nog gezegend door een monnik, en dan krijg je ook een wit armbandje die je zelf om moet doen want ja de monnik mag geen vrouwen aanraken. Daarna afscheid genomen van de familie waarmee ik mee was en toen zelf nog even een rondje gelopen en t geweldige uitzicht over chiang mai bewonderd. Toen ik weer naar beneden moest heb ik de trap maar gepakt want ja als ik straks terug ben dan moet ik zo t voetbalveld weer op kunnen rennen:D
tegen 2 nog even pad thai gehaald en lekker springrollss! Hmm en toen geprobeert te slapen maarja dat ging natuurlijk niet.
Vervolgens met de taxi weer richting de orphanage(deze keer wel de goede) en nu zit ik alweer even thuis:)
Morgen naar de tijgers en voor zondag nog niet echt plannen..
Tot snel!
xx

  • 27 Januari 2012 - 16:48

    Opa Wessels:

    Sawadeeka Lisanne,
    week 3 is inderdaad al weer bijna om, ja meid, de tijd gaat snel.Je hebt al weer het een en ander ervaren en het onverwachte is altijd het leukste. Grappig dat die thaise familie naar jou toe kwam om te vragen waar je vandaan kwam en zij jou meenamen naar de tempel en uitleg gaf wat en hoe hier de gewoontes zijn in de tempel. Deed me ook erg goed om te lezen dat je in de tempel een kaarsje hebt opgestoken voor mama!
    Zo te lezen kan je het ook goed vinden met de andere collega's zoals Nynke, Lotte, Monja en Lena.
    Wil het bruine kleurtje nog niet zo komen? Nog even iets langer in de zon blijven liggen, wel goed insmeren en uitkijken voor de muggen!
    Als je weer terug bent uit Thailand, even het recept van de pad thai aan mij geven, kan ik het ook maken en als je komt, zal ik het ook voor je maken,goed?
    Nou, hier gaat het na het weekend vriezen en nachttemperaturen van ongeveer -4 graden, ze hebben het over schaatsen op natuurijs, als je wilt schaatsen, moet je wel eerder naar huis komen,haha.
    Nou, lieve Lisanne, tot een andere msn, sms, of ander contact, kijk er al naar uit!
    Groetjes en liefs van ons, opa en oma xxx


  • 29 Januari 2012 - 22:57

    Oom Hans En Tante Ri:

    Hi Lisanne,

    wat een avonturen beleef je daar zeg, spannend hoor. Lief dat je ook even een kaarsje hebt aangestoken voor je moeder, ze zou zo trots op je zijn.
    Zo te lezen heb je nog heel wat dagen voor de boeg. Maar je hebt veel plezier en dat is mooi.
    Groetjes vanuit een zomers Nieuw Zeeland, maar helaas niet warm als in Thailand.

    oom Hans en tante Ria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Lisanne

Actief sinds 30 Sept. 2011
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 41457

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 20 Januari 2015

Zuid-Afrika

04 Januari 2012 - 02 April 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: