Tijgers + week 4 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lisanne buying - WaarBenJij.nu Tijgers + week 4 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lisanne buying - WaarBenJij.nu

Tijgers + week 4

Door: lisanneinthailand

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

02 Februari 2012 | Thailand, Chiang Mai

Hoihoi iedereen,
Het is wel weer tijd voor een nieuw verslagje want het is inmiddels alweer donderdag, bijna een week verder.
Zaterdag hadden we de tijgers gereserveerd, of naja gereserveerd, dat klinkt een beetje raar, we hadden de taxi naar de tijgers gereserveerd. Dus samen met Lotte en Mara op naar de tijgers, deze keer geen gedoe met taxi's die eerst nog weet ik t waar allemaal heen moeten en hij was ook gewoon nog 5 min. te vroeg hier.
Na 20 minuutjes stonden we al voor het tiger kingdom. eenmaal daar kon je kiezen of je bij de smallest, the medium, the large of the biggest het hok in wilde. Wij hadden gekozen voor de smallest en the biggest. Dus wij kaartjes ervoor gekocht, en al snel werden we meegenomen door iemand die ons uitlegde wat we allemaal wel en niet mochten doen en dat was een hele hoop! niet flitsen, niet schreeuwen, niet rennen, niet aan zn voorpoten zitten, niet aan zn kop zitten en zo nog wat regeltjes. Dus wij met zn 3e het hok in en de camera's omgewisselt. Toen was eerst Lotte aan de beurt om met ze te knuffelen maarja ze waren zo onwijs speels en waren alleen maar met elkaar aan het spelen en rondrennen dusja wat foto's gemaakt maar dat was al snel klaar.
Toen was het gelijk tijd voor de grote tijgers en ja die waren echt wel groot! Lotte mocht weer als eerst en wat hebben gelachen toen! op een aantal foto's is erg goed te zien dat ze zich niet zo op dr gemak voelde, maar dat ging al snel beter.
We mochten met alle 5 de tijgers op de foto en dat deden we dan natuurlijk ook. Je kon echt van alles met die beesten doen, je mag ook half op ze liggen voor de foto. Die beesten hebben daar echt helemaal niks van. Ze waren echt zo mak als wat. Er stond dat ze niks van medicijnen kregen die ze rustig maakte maar dat dat gewoon in hun aard lag. Ze groeien er allemaal op en als ze 2 jaar zijn dan gaan ze naar de dierentuin. Maar ik geloof gewoon niet dat een tijger met een heleboel van die mensen zo rustig blijft liggen. Ik zou er niet gek van staan te kijken dat ze voordat het park open gaat een aantal pilletjes krijgen.
Maar na een foto op 500 was het toch tijd om er weer uit te gaan en even lekker te lunchen want we hadden behoorlijk honger gekregen van al die spanning!
Na de lunch nog even door het park gelopen want wij dachten dat het een park was met nog veel meer tijgers, maar dat was helaas niet waar. Er waren nog wel wat andere dieren. Er waren een aantal hele grote papegaaien en toen pardoes stond er ook ineens een leeuw! Vreemde bedoeling allemaal. Toen kwam ons chauffeurtje ons zoeken want hij vroeg zich af of we niet al opgegeten waren.
We hadden afgesproken dat we nog een half uurtje zouden blijven en toen liepen we bijna het park uit en zagen we nog een paadje dus wij daar nog even heen. Nee wat bleek hadden ze daar nog tijgertjes die echt net geboren waren, die je de fles kon geven enzo... Dat was natuurlijk even flink balen maarjaa misschien komt er nog wel een kans om dat een keer te doen.
Zaterdagavond gezellig uit geweest met Monja en nog 2 gasten die hier ook in t guesthouse verblijven. Was erg gezellig toen nog even langs de mac, want die is hier 24/7 open(En ze bezorgen ook thuis!) En toen lekker mn bedje ingedoken.
De volgende dag voelde ik me niet helemaal top maarja ook dat hoort erbij:) lekker even geluierd, mn boek uitgelezen en toen maar weer 'uiteten' bij Stefano's. (Heerlijk hoor Stefano;), je kan goed koken!)
's Avonds nog even naar de zondagmarkt, die blijft leuk! Ik heb wat kussenslopen en wat leuke nachtlampjes gekocht en heb vorige week al een hele mooie poster gekocht. Jullie raden het al, ik ga mn kamer omtoveren tot een thailandkamer. Deze spulletjes ga ik over 2 weken opsturen naar Nederland zodat ik er niet mee hoef te slepen als ik rond ga reizen, ik breek namelijk nu m'n rug al!
Maandag had ik Mara beloofd met haar mee te gaan naar school om engelse les te geven. Van half 9 tot half 11. Maar deze keer moest ze het alleen doen. Normaal gesproken is de lerares er ook gewoon maar vandaag niet dusja 2 lessen engels en toen weer lekker richting huis. 's middags voelde ik me niet zo heel lekker dus ben niet naar de orphanage gegaan. 's avonds lekker op de bank gehangen.
Dinsdag weer een dagje mee met Mara naar school. Ook deze keer weer geen Miss Krula, zo heet de engels lerares, Dus maar weer een engelse lesje gegeven over Zuid-Oost Asie(ASEAN)na de lunch(rijst met een groente prutje) was het tijd om met wat leerlingen engelse conversaties te oefenen. Over een aantal weken komt de regering op school om de kinderen te toetsen op hun engels niveau dus ze moesten wat gesprekjes voeren en wij moesten ze helpen met de uitspraak. Vond ik erg leuk om te doen!
's middags had ik dus ook besloten om mn laatste 2 weken les te gaan geven. Dus per volgende week ben ik juffrouw Lisanne! 's middags weer richting orphanage en 's avonds zijn we met een groepje naar de bios gegaan.
Echt een onwijs slechte Thaise film maar het was wel erg grappig! ATM heette die. echt hele slechte comedy over een geldautomaat die dubbel zoveel geld uitgaf. Dit koste overigens maar 120 baht. dus 3 euro. Das toch een lachertje want het was een onwijs luxe bioscoop met stoelen die naar achter konden en een airco die uiteraard op vriesstand stond.
Woensdag samen met Lotte wat eerder met de taxi naar de orphanage gegaan want ze hebben daar een hele grote berg met een tempel erop dus ik en Lotte hebben onze wandelschoenen(lees slippers) aangetrokken en zijn de berg op geklommen. Was ook weer een erg mooie tempel en op dit moment staat m'n tussenstand dus op 6 tempels! Al heel wat, nog ruim 294 te gaan in alleen Chiang Mai...
Toen naar de orphanage geweest en 's avonds even anderhalf uur met Laura zitten skypen. Tsja ik had dr al een week niet gesproken dus even bijkletsen moest natuurlijk wel!
vandaag is t weer niet echt lekker. soms regen, heel benauwd buiten en weinig zon, alhoewel die nu door begint te komen.
Vanmiddag voor de ena laatste keer naar de orphanage en dan staat het weekend alweer voor de deur.
Lotte en Monja vertrekken dan beide richting het zuiden, hun project zit erop en Mara vertrekt richting huis, voor haar is t avontuur al bijna afgelopen. Ik ga ze natuurlijk heel erg missen maar er zijn hier nog genoeg andere mensen waarmee ik t ook heel erg gezellig heb!
Owja bijna vergeten te vertellen, ik heb ook m'n vlucht naar Phuket geboekt, dat ligt in het zuiden van Thailand. Vanaf daar kan je heel makkelijk naar de eilanden. M'n vlucht gaat op de 21e februari. Dat betekend dat ik hier nog een heel weekend en de maandag heb voordat m'n vliegtuig gaat. Ik denk dat ik dan maar een weekendje Pai boek of een weekend Chiang Rai.

Nu snel even wat foto's uploaden, lunchen en dan weer richting de orphanage.

tot snel!

  • 02 Februari 2012 - 07:45

    Hans Tims:

    Hey Lisanne!

    Gave foto's en leuke avonturen zeg! Hier vriest het ondertussen een graadje of 8. Had gehoopt dat we dat nu niet meer zouden krijgen, maar ja, gaat wel weer weg. Jij loopt het mooi mis op deze manier. Slim. Veel plezier nog, ik kijk elke paar dagen even op de site hoe het gaat.

    Dikke kus, Hans -xxx-

  • 02 Februari 2012 - 08:45

    Opa Wessels:

    Hoi Lisanne,
    meid, meid, wat een ervaringen allemaal! mooie foto's heb je doorgestuurd, echt prachtig.
    goed idee ook om nog 2 weken naar een ander project te gaan (school?) daar kan je dus nog 2 weken engelse les geven aan de kinderen.Voorproefje voor de Pabo?
    Ik ben echt trots op je Lisanne! ik zie in jou ook een stukje karakter van je moeder en zelfs een beetje van mijzelf.
    Nog een week of 2 en dan ga je Chiang Mai verlaten en ga je richting het zuiden, Phuket. Een bekend
    vakantie gebied waar ook van alles is te beleven (keep my advice in mind!) Waarschijnlijk zal je Mara en Lotte wel gaan missen, heb je misschien al iemand die met je mee wil naar Phuket? Zou wel erg leuk zijn.
    Hier in Holland is het hartje winter, bij ons in de nacht -11 gehad en overdag maximaal -4 ! Dus geniet maar extra van het mooie warme weer, al hoewel het nu een beetje regent bij jou, zie ik.
    Lieve Lisanne, ik hoor, zie of lees weer wel over jou, groetjes en liefs van ons, opa en oma, xxx

  • 02 Februari 2012 - 11:17

    Oma En Opa Ben:

    Hoi lieve Lisanne,
    dank je voor je mooie kaart uit Thailand, wat is het er mooi zeg.Echt een andere wereld, ik vind het heel knap van je dat je zo'n grote stap hebt durven zetten en alles positief ervaart.
    Geweldige ervaringen die je daar opdoet, je leven doet verrijken, en ik denk zeker dat je een grote dosis zelfvertrouwen opbouwt naar volwassenheid.
    Je maakt veel plezier en wat heerlijk die massages, daar ben ik niks bij natuurlijk.
    Het is alleen maar goed dat je die stap hebt gezet en wij gunnen jou dit plezier zo.
    Nou grietje je hebt nog wat te gaan, de eerste maand zit er al weer op, dus ga zo lekker door en blijf genieten van al het lekkers en moois om je heen.
    Dag lieverd, groetjes en heel veel kusjes van Ben en mij en een likje van Tommy.
    p.s. van opa: breng een blikje thaiseolifantenkontenvet voor me mee!

  • 06 Februari 2012 - 06:52

    Tante Ria En Oom Han:

    Hello Lisanne, nou dat zijn weer heel wat avonturen zo zeg. De foto's met de tijgers zijn hartstikke mooi. We kunnen ons voorstellen dat het wel een beetje eng was in het begin om zo'n kooi binnen te gaan. Inderdaad, het zou ons ook helemaal niet verbazen als die dieren een of ander kalmeringsmiddeltje toegedient krijgen voor ze voor de "leeuwen, lees mensen, geworpen worden". Maar het blijft een fantastische ervaring natuurlijk. Ben benieuwd hoe je het vindt in Phuket.
    Hier in Nieuw Zeeland is het nog steeds zomer, al zou je dat vaak niet zeggen: veel bewolking, dus lagere temperaturen, maar natuurlijk niets vergeleken bij wat men in Nederland nu ervaart; zoveel kou en ijs.
    Lieve Lisanne, hou je taai en blijf genieten; we vinden je reisverslagen erg interessant om te lezen.
    Liefs van ons allebei.

    oom Hans en tante Ria.

  • 06 Februari 2012 - 16:31

    Marlies De Vries:

    Hoi Lisanne,

    Wat leuk om via deze site jouw belevenissen in Thailand te volgen.
    Een paar jaar geleden zijn Hans en ik ook in Thailand geweest en ik heb al een aantal bekende plekjes in en rondom Chiang Mai terug gezien op jouw foto's.
    Leuk dat je zo geniet van het geven van Engelse les aan kinderen!
    Ik wens je nog een hele fijne tijd.

    Groetjes, Marlies

  • 06 Februari 2012 - 20:03

    Natascha:

    Hey, die juf Lisanne, die met een tijgertje knuffelt.......nou ja tijgertje....zeg maar gerust een wel heel groot exemplaar :)
    Natuurlijk zijn er 2 heren hier die je benijden!
    Tsjonge jonge, je maakt wel een hoop mee! Ik moest van Stefano zeggen dat hij met liefde en plezier voor je kookt ;) haha.
    Ik weet zeker dat je iemand vind om mee verder te trekken, wie wil er nou niet in jou gezelschap zijn!
    En tja 's nachts is het bij jou +17 C bij ons vannacht -17 C, dus geniet van het heerlijke weer, en stuur ook een beetje naar ons.....
    Kijk uit naar je volgende verslag ik lees ze met veel plezier, liefs xxxxxxxxxx Natas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Lisanne

Actief sinds 30 Sept. 2011
Verslag gelezen: 957
Totaal aantal bezoekers 41453

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 20 Januari 2015

Zuid-Afrika

04 Januari 2012 - 02 April 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: