Goodbye everyone and Miss Lisa - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lisanne buying - WaarBenJij.nu Goodbye everyone and Miss Lisa - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lisanne buying - WaarBenJij.nu

Goodbye everyone and Miss Lisa

Door: lisanneinthailand

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

08 Februari 2012 | Thailand, Chiang Mai

sawadekaaaa!

Waar was ik gebleven, volgens mij bij vrijdag. 's ochtends lekker even een rondje gelopen, nieuwe birckenstocks gekocht want die van mij waren bij de olifanten nat geworden, zegmaar doorweekt en toen ik er nog een week op doorgelopen heb was het dus einde verhaal en moest ik dus nieuwe hebben:)
Ook heb ik nog even een klein olifantje gehaald voor mara en wat kauwgom en snoepjes voor in t vliegtuig omdat ik haar laptop zo vaak mocht gebruiken:) (jullie vragen je natuurlijk af hoe doet ze dat dan nu, nou op school hier hebben ze echt top werkend internet, alleen wel een beetje sloom)
Toen afscheid genomen bij de orphanage. Ze hadden voor mij een speciale maaltijd gemaakt en de meiden waren de hele middag in de weer. Ze waren allemaal bedankjes aan het maken voor mij en ik had voor hun een hele grote soort box met een heleboel chocoladekoekjes erin. Die had ik dus open gemaakt en ik denk dat er wel 1000 van die koekjes in zaten ofzo, want eerst mochten ze er van mij allemaal 1 pakken, toen nog 2 erbij,toen nog 3 erbij, en toen nog eens 3 en hij was nog steeds niet leeg. Maar apple, de ' moeder' van het stel kwam toen thuis en die vond dat ze er wel genoeg hadden gehad voor vandaag en gelijk had ze!
Toen nog even lekker met ze alle gespeeld, en gegeten en toen was het ineens al heel snel tijd om naar huis te gaan. Ik heb nog een heleboel foto's gemaakt maar daarvoor moet ik eerst mn kabeltje mee nemen naar 'school'.
's avonds nog 1 keer met zn alle(Lotte,Monja, Mara, Nynke, Nadia en ik) bij de Italiaan gegeten. Was erg lekker!
Zaterdagochtend zijn Mara, Nynke, Nadia en ik naar de massage geweest:) het was wel weer nodig! Mara en ik waren bij deze massage begonnen en wilde het hier ook afmaken:) daarna was t tijd om Lotte en Monja uit te zwaaien. Nog meer foto's gemaakt en toen moesten ze toch echt gaan met die grote rugzak(ik zie er echt tegenop, hij is zo zwaar!)
Daarna Nynke naar het vliegtuig gebracht want het bloemenfestival was in Chiang mai, best mooi maar het varend corso is er niks bij;) Maar volgende de Friend for Asia staff zou het dus heel druk zijn en moest ze echt om 1 uur weg, want haar vlucht ging om 5 uur. Puntje bij paaltje waren we er al om half 2 dus nog een heleboel tijd over!
's avonds Met Mara en Nadia naar 'the airport plaza'. Ze hebben daar echt vanalles! op de glountfloor(groundfloor) zitten allerlei boutiquejes, daarboven zitten nogal wat westerse winkels, ook de bodyshop, esprit, clarks, guess en dat soort winkels.
De volgende etage is electronica en die daarboven eten en de bioscoop.
Wij dachten dus oke leuk laatste avond, lekker thais dus wij een Hotpot restaurant ingedoken. Je krijgt dan allemaal je eigen pannetje en dan kan je langs het buffet gaan en in je 'soup' doen wat je wil. Nou na 5 min zijn we aan het toetje begonnen en richting de mac gegaan want, netjes gezegd, het was niet zo lekker.
Zondagochtend heel vroeg eruit, 6 uur want Mara zou om half 8 met de Taxi naar het vliegveld vertrekken. Afscheid genomen, nog net geen tranen, en toen lekker ergens wezen ontbijten met Nadia want we waren toch al wakker.
's middags zijn we samen met Stephanie een boottochtje wezen maken op de Pingriver. Was wel leuk maar verder niet heel erg interessant.
's avonds lekker pad thai gehaald in de straat(de beste van Chiang Mai!) En toen nog heel even richting de sundaymarket en toen waren we zo versleten dat we naar bed zijn gegaan.
Over bedden gesproken, ik ben van kamer gewisseld want er waren 2 amerikaanse meisjes bij gekomen op mn kamer en dat betekend dat we er met 4 zaten. en dat was echt veel te klein voor dat kamertje, en daarbij kon ik ook echt totaal niet met ze opschieten want toen ik me aan hun voorstelde en zei dat ze in mijn kamer zaten, eisten ze gelijk meer ruimte, en daar was ik niet zo van gediend dus ben ik maar gelijk verhuist. (deze kamer is veeeeeel ruimer, en de badkamer is veeel groter! en ja jammer alleen dat er een klein straaltje uit de douche komt maar dat is in elke kamer zo)
Maandag het eerste dagje school. Ik geef les aan 5th grades. halvewege de eerste les kwamen we binnen, want we werden gebracht door de friends for asia staff. Aangezien ik al 2 keer met Mara mee was geweest, wist ze al wie ik was. Ik heb mn naam maar omgedoopt tot Miss Lisa want Lisanne is echt te lang en te moeilijk voor ze. In de eerste les moest ik alleen wat engelse woorden uitspreken en gingen ze mij wat dingen vragen. Maar in de 2e les werd ik na 5 min al alleen voor de klas gedropt. Ik moest ze maar even vragen aan mij laten stellen. Wat natuurljk echt niet gebeurde.. dus toen ben ik hun maar vragen gaan stellen en net toen ik aan mn namenrondje wilde beginnen kwam Kru Laa terug.(De engels lerares waarmee ik les geef) Ze gaf een stukje les over plaatsen waar je heen kan zoals school, hospital, policestation dat soort dingen. en jahoor na 5 min stond ik alweer alleen voor de klas. Gelukkig voor mij geen probleem, ik kwam er wel uit. Toen was het pas half 11 en was ik al klaar voor die dag! heerlijk:D
Dinsdag stond ik keurig netjes om 5 voor half 11 voor het klaslokaal maar geen Kru Laa te vinden.. Na 10 min ben ik de klas maar in gegaan en ben ik maar begonnen met de les. Dat gaat hier ongeveer zo:
De headstudent vraagt iedereen om op te staan en dan zeggen ze met zn alle in koor 'good-mor-ning-teach-er' en dan moet ik zeggen: ' good morning how are you today?' en dan antwoorden zij allemaal in koor 'I-am-fine-thank-you. En dan pas als ik het zeg gaan ze zitten. Maarja toen stond ik daar dus in mn eentje voor de klas. Al snel een schrift van een van de kinderen gepakt en de woorden en zinnen van gisteren op t bord geschreven en geoefend. Na dat ongeveer 3 kwartier te hebben gedaan heb ik nog een spelletje met ze gedaan en toen was de les alweer afgelopen. Toen de lunch en maar even gevraagd waar Kru Laa was. Die bleek ziek te zijn en dat was ze vandaag ook nog steeds... dus vandaag weer 3 lessen all by myself.
Dat gaat verder opzich prima. Vandaag had ik een plattegrond getekend op het bord en dan zei ik ze dat ze van school naar the hospital moesten komen. en dan moesten ze mij vertellen hoe ik daar moest komen(eerste links, 2e straat rechts aan je rechter hand:))
Gisteravond nog met nadia even naar de airport plaza gegaan, alle boutiquejes afgeweest en uiteindelijk echt een super mooi jurkje gekocht. Hij is alleen eigenlijk een beetje over de top:P misschien leuk voor de zomerfeesten;)
Nu ga ik eens even heerlijk lunchen hier op school, ben benieuwd wat er op het menu staat, ik gok rijst..
Daarna nog 1 les geven en dan lekker naar huis! misschien even richtine zwembad:D
voor de rest van de week staat er waarschijnlijk Pai op het programma. een stadje ongeveer 3 uur vandaan. Even lekker de rust opzoeken en dat ga ik waarschijnlijk alleeen doen:D

Tot snel! xx Miss Lisa

  • 08 Februari 2012 - 09:16

    Opa Wessels:

    Hello miss Lisa,
    een nieuwe periode in je Thai verblijf, hardstikke leuk dat je nu voor de klas mag staan en les mag geven aan de kinderen.Lijkt mij toch interressanter na het vrijwilligerswerk bij het weeshuis. Dat was natuurlijk ook heel leuk en doe je er veel ervaring mee op, maar voor de klas staan is alvast een voorproefje voor later!Jammer dat de meiden naar huis zijn, je kon zo goed met ze opschieten en had je erg veel plezier met hen. Wat betreft die amerikaanse meiden daar heb je toch niets aan (ander afstandelijk volk!)
    Hier nog steeds winter en de 11 stedentocht is nog niet gepland.
    Nou,Lisanne, heel veel lesplezier op de Putisopon Primary School, die 2 weken zullen wel voorbij vliegen!!
    Groetjes en liefs van opa en oma xxx
    p.s. bedankt voor je e-mailtje en geef eens het vluchtnummer door en de vertrektijd naar Phuket ?

  • 08 Februari 2012 - 09:43

    Mara:

    Hoooooi!

    Zo dit is even wat anders, je weblog lezen zonder dat ik er zelf bij was. Maar goed van je met de lessen, vooral dat met de plattegrond op het bord! Had ik zelf niet bedacht.
    Ik mis je lies, maar als je 1 april thuis bent gaan we snel even meeten!
    Lieefs!

  • 08 Februari 2012 - 12:28

    Olivier En Sofia:

    Hoi Lisanne,
    Wauw, die foto's van die olifant zijn echt cool.
    Dat liggen op die tijger z'n billen vonden we wel eng om te zien, maar dat kleintje was zo schattig dat sofia die wel thuis zou willen hebben. Alleen dat mag niet van papa en mama, helaas!
    Nou, wij gaan nog even schaatsen, Dikke x van Oof en pi

  • 08 Februari 2012 - 13:51

    Paul:

    Hoiiii

    Ziet er echt vet uit daar. Lijkt wel of je op een andere planeet ben... Lekker ook, boven de dertig graden, je zal vast nog niet heel bruin zijn... ;) Wat een verschil met Nederland, hier ligt het IJsselmeer dicht, er zijn al vier elfstedentochten gereden en ze hebben de bussen vervangen door arresleeën. Jij gaat op de foto met tijgers, wij gaan hier op de foto met ijsberen... Maar ff serieus, echt wel gaaf om te zien die foto's met olifanten, lijkt me echt gaaf om daar op te rijden. Het tofste blijft toch wel die foto met die grote tijger, ziet er heel onwerkelijk uit, volgens mij was die gewoon opgezet ;). Veel plezier nog tijdens de rest van je reis, als je terugkomt is het hier vast ook gewoon 33 graden :)

    X

    Ps. Ik zie nog geen foto's met apen, ga ervan uit dat dat wel geregeld wordt voor je terug gaat....

  • 09 Februari 2012 - 14:27

    Hans Tims:

    Zo Lisanne, je doet het goed!

    Have fun!

    -x- Hans

  • 09 Februari 2012 - 20:53

    Jeannette:

    Hey Miss Lisa.

    Ziet er allemaal goed uit, en ik zei toch dat je het kon. Daar draaien jullie je hand toch niet voor om, om les te geven ;)
    Maar het is een mooie ervaring die je straks weer mee naar huis neemt.

    Geniet er nog maar even van!!

  • 11 Februari 2012 - 14:02

    Robin:

    :)

  • 11 Februari 2012 - 14:03

    Robin:

    haha dit was even een test om angelique te laten zien hoe je smileys kan zetten in berichtjes hihi :p

  • 11 Februari 2012 - 14:07

    Angelique:

    :) ;) :p
    x angelique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Lisanne

Actief sinds 30 Sept. 2011
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 41451

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 20 Januari 2015

Zuid-Afrika

04 Januari 2012 - 02 April 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: