de blondine op reis - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lisanne buying - WaarBenJij.nu de blondine op reis - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lisanne buying - WaarBenJij.nu

de blondine op reis

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

27 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Jullie zullen wel denken lisanneinthailand.waarbenjij.nu???? Nee ik zit deze keer niet in Thailand, maar het leek me wel zo handig om deze site weer te gebruiken. Veel van jullie staan al op de mailinglijst en anders kan je linksonder je emailadress invullen zodat je vanzelf een mail krijgt als ik een nieuw verslag heb geschreven.

Maargoed Zuid-Afrika dus deze keer. Ik ga stage lopen bij de organisatie Home of Hope. Dit is een organisatie die voor kinderen met FASD(Foetaal alcohol syndroom), een school heeft opgericht.
FAS(de nederlandse benaming) komt voor als een moeder tijdens de zwangerschap teveel alcohol heeft gedronken of teveel drugs heeft gebruikt. Het kind ontwikkeld dan een bepaald syndroom waarbij de hersenen minder goed zijn ontwikkeld en er veel agressie komt kijken bij het kind zelf. Ook de leefomgeving werkt hier niet echt aan mee.
Mijn taken hierbij zijn het schrijven van behandelplannen en het uitvoeren van deze behandelplannen, hopelijk gaat dat een beetje lukken aangezien mevrouw ik kan geen les geven, deze lessen verzorgde.

Maar goed de reis naar Zuid-Afrika begon al niet echt voorspoedig, nog geen 10 minuten in de auto of mevrouw kwam erachter dat ze haar paspoort nog in een tas had laten zitten die uiteindelijk toch niet mee ging.
Vervolgens begin uiteraard het tranen-bal op schiphol, een erg geslaagd feestje. Maar wel heel lief dat mn allerbeste vriendjes en vriendinnetjes me kwamen uitzwaaien, daar ben ik ze erg dankbaar voor! (en uiteraard mn liefste schat niet te vergeten;)

Ik zat best wel een beetje op tegen de lange reis, ik zag het niet voor me dat ik half uitgedroogd(deels door de zomerfeesten, deels door de droge lucht) in slaap zou vallen. Nu is dat gelukkig toch nog aardig gelukt(misschien toch ook aan de zomerfeesten te danken). Al met al vertrokken we een uur later vanuit Amsterdam, maar kwamen we precies op tijd aan in Cape Town, hier werden we direct opgevangen door een meneertje dat ons naar de accommodatie bracht. Eenmaal hier aangekomen werden we door een heel lief Duits vrouwtje en haar dochter opgevangen en naar ons kamertje gebracht.
Een twijfelaar helemaal voor mij alleen! alsof ik gewoon thuis ben:) en Danni slaapt boven waar ze, als ze wil, ook twee matrassen tot haar beschikking heeft.
Eenmaal aangekomen kwam ook niet veel later ons huurautotje aan. Deze hebben we even grondig bekeken, alsof we er super veel verstand van hadden. Elk krasje hebben we op laten schrijven zodat we hier later in ieder geval geen problemen mee konden krijgen.
Niet veel later was ik de sjaak, ik mocht het eerste rondje rijden, op naar de shoppingmall voor wat boodschapjes. Dat betekent dus, en links rijden, en links zitten en links je schakelbak, best wel wennen moet ik zeggen. Maar met opperste concentratie zijn we toch aangekomen, zelfs de parkeergarage in! We hebben wel even heel hard gelachen toen ik zei, oh Danni pak jij dan eventjes het kaartje want die zit aan jou kant. Ik heb het al meerdere malen geroepen deze week, ik verf me haar niet voor niets blond;)
Eenmaal daar aangekomen een beetje rondgestruind en wat boodschapjes gehaald. Thuis alles uitgeladen en toen opzoek naar een lekker restaurantje.
Op aanrader van het Duits vrouwtje zijn we richting de zee gereden(nog geen 2 minuten, maar hé veiligheid staat voorop dus toch maar met de auto) Hier hebben we eerst de wijnkaart uitvoerig bekeken omdat dit eigenlijk de voornaamste reden was dat we naar zuid afrika gingen natuurlijk;)
Daarna super romantisch een plate for two besteld met een overheerlijke pinot grigio! M'n favoriete wijntje:)
Nu nog eventjes lekker wifi-en, onze tweede favoriete bezigheid naast de eerste(wijn drinken) en zo slapen!
Morgen een dagje shoppen voor de boeg en wat sightseeing. Danni en ik zijn namelijk allebei onze jas vergeten, en die hebben we op t moment nog wel nodig, pietje paulusma had ons namelijk niet verteld dat ze in de winter toch ook een koud windje hadden en dat een trui dan eigenlijk niet genoeg is.
Maandag word ik voorgesteld op m'n stage en kan ik gelijk aan de slag.
Voor degene die benieuwd zijn waar ik nu eigenlijk zit, dit is het adres:
Myoli Accommodation
9 Lincoln Crescent
7441 Bloubergrant
Cape Town

Mijn Zuid-Afrikaanse nummer komt er ook aan, maar voorlopig ben ik heel goed te bereiken op whatsapp, we hebben namelijk gewoon hele goede wifi in het appartementje.

Liefs en tot snel Lisanne


  • 27 Augustus 2014 - 01:47

    Hans En Ria Nagelkerke:

    Hallo Blodine op reis, wat ben je weer aan het avontureren. Maar wel heel mooi dat je in zo'n instelling ervaring op kunt doen. We zullen je blijven volgen.
    Liefs en groeten van je oudtante en oom in New Zealand.

  • 27 Augustus 2014 - 02:03

    Linda:

    Geniet er van girls! X

  • 27 Augustus 2014 - 10:55

    Opa En Oma:

    Hoi Lisanne, we zijn blij dat je goed bent aangekomen in Kaapstad. Ik zag dat je een uur vertraging had op Schiphol met je vlucht met de TK1954 naar Istanbul. Via Flightradar heb ik je kunnen volgen en boven Duitsland bij Munster zat je op 37000ft hoogte en daarna heb ik flightradar af gezet.
    Lisanne, een hele fijne tijd daar in kaapstad en we houden contact met elkaar, helaas heb ik geen whatsapp maar wel Skype en e-mail adres,
    veel liefs, opa en oma xxx

  • 27 Augustus 2014 - 11:00

    Marco :

    Links zitten in de auto en links je schakelbak? Dat lijkt me sterk. Maar datgene van blond klopt wel

  • 28 Augustus 2014 - 11:41

    Esther:

    Hi Lisan!
    Leuk zeg! Passende titel voor dit verslag ook ;) Ga me ook even aanmelden voor je mailinglijst, spannend hoor! Heb je adres opgeschreven, wie weet komen we nog even langs :p
    Geniet ervan en veel plezier!
    xx Es

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisanne

Actief sinds 30 Sept. 2011
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 41464

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 20 Januari 2015

Zuid-Afrika

04 Januari 2012 - 02 April 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: