V & A Waterfront & shop till you drop - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lisanne buying - WaarBenJij.nu V & A Waterfront & shop till you drop - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lisanne buying - WaarBenJij.nu

V & A Waterfront & shop till you drop

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

28 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Whoopwhoop hoihoi!
Ik probeer netjes m'n reisverslagen een beetje bij te houden. Dus eventjes vertellen over vandaag en gisteren.
Gisteren hebben we eerst heerlijk uitgeslapen en uitgebreid ontbeten. Daarna zijn we richting Waterfront vertrokken. Dit was ongeveer 20 minuten rijden. Wij hebben er iets langer over gedaan, we zijn namelijk gewoon gaan rijden zonder enig idee te hebben hoe we er moesten komen. Het plan was om eerst even langs de Makro te gaan, deze hadden we namelijk gezien op de heenweg van het vliegveld naar het appartement. Deze konden we alleen niet meer terug vinden...
Toen zijn we maar direct doorgereden naar Waterfront, een heel mooi oud haventje met daarbij een gigantische shopping mall en allemaal leuke tentjes om te eten(foto's volgen later)
We moesten eigenlijk opzoek naar een jas en wat truien, het is hier namelijk een graad of 15, maar ook best wel een koud windje. Ze hadden ons mooi weer beloofd en zon/zomer, maar dit is helaas nog niet echt gelukt, hierdoor hebben we ook ons zwembad(lees voetenbadje) nog niet kunnen gebruiken in onze achtertuin.
Eenmaal 60 rondjes gelopen te hebben en eigenlijk nog steeds geen jasje gevonden te hebben zijn we nog maar wat boodschapjes gaan doen om 's avonds te koken. We hadden niet echt zin meer om uit eten te gaan, dit kan hier makkelijk met de prijzen maar we waren aardig versleten.
Eenmaal thuis even een lekker pastatje gemaakt en daarna heerlijk gaan slapen.
Vandaag moesten we dus eigenlijk weer opzoek naar een jasje, dit valt nog niet mee, in de winkels hangt alleen maar zomerkleding en eigenlijk geen jasjes. De enige jasjes die ze hebben zijn van die heerlijke wind-dichte jasjes die we allebei thuis aan de kapstok hebben hangen en die we veel te duur vinden om hier te kopen.
Uiteindelijk heb ik een hele leuke bodywarmer gekocht en zo'n vreselijk fout (maar heerlijk warm!) fleecevest gekocht. Niks mis mee maar modieus is anders;)
's Avonds lekker thuis burrito's gekookt en toen hadden we eigenlijk wel erg trek in een wijntje. Eventjes naar ons visrestaurantje van de eerste avond teruggereden om een flesje wijn te halen. Deze kregen we helaas niet zomaar mee, dus toen hadden we bedacht dat we maar een wijntje gingen drinken daar en dat we de rest van de fles mee zouden nemen:) Toen we eenmaal zaten zag de toetsjeskaart er ook wel weer erg verleidelijk uit dus toch ook maar een toetje besteld(en nee het was deze keer niet mijn idee!, de wijn overigens wel:D)
Thuis lekker die pinot grigio opgedronken en een beetje bijtijds naar bed want Danni wordt morgen op haar stage 'voorgesteld' Ik ben maandag pas aan de beurt.
Voor degene die zich afvragen hoe het taaltje hier nu klinkt, hier komt een kleine beschrijving:
Wel eens van westlanders gehoord? Die lompe lui tussen de kassen die eigenlijk niet zo heel erg goed zijn in Engels, ja zo klinkt het hier, als westlanders die wel Engels kunnen maar het allemaal erg Westlands uitspreken, best wel een opgave om dat soms te kunnen verstaan!
Ook werd ons vanmiddag gevraagd of wij Zuid-Afrikaans spraken, best wel een compliment toch, als ze denken dat je de taal spreekt?
Ik geniet nog even van m'n laatste slokje pinot grigio en duik daarna lekker m'n bedje in.
Tot snel!
Liefs

• 29 Augustus 2014 - 09:06

Jeannette :

Hoi Liesje,

Zo te lezen heb je je stekkie daar al wel gevonden. En waar je je wijntje vandaan kan halen! Heel belangrijk natuurlijk. En ja jas vergeten, doe je weer goed he. Volgende keer toch maar een lijstje maken he en dan 1 voor 1 afstrepen ;)
    Jammer dat het weer nog niet helemaal mee zit maar ach dat komt vanzelf goed.
    Nou nog even het weekend door en dan begint maandag je grote avontuur!

Maak er een gezellig weekend van, gaan wij ook doen en dan voor maandag heel veel succes mop en zet hem op!!

Dikke kus je bonus mams
    xx

• 29 Augustus 2014 - 09:37

Opa:

Hoi Lisanne,
    zo te lezen heb je het al snel voorelkaar en gaat het allemaal wel lukken,(al veel ervaring opgedaan in Thailand). De pinot grigio lijkt me ook een lekker wijntje (ga het eens uitproberen) want witte wijn vind ik ook lekkere wijn als die maar niet al te droog is.
    Maak er een gezellig week-end van en alvast veel succes gewenst met je stage die a.s. maandag begint.
    Ik weet zeker dat je dat allemaal gaat lukken!!
    Liefs vanuit Tilburg,
    opa en oma xxx

• 30 Augustus 2014 - 18:52

Opa:

Hoi Lisanne,
    even zeggen dat ik blij verrast was om je vandaag op Skype heb kunnen zien en spreken, wat een techniek, he? Jij helemaal in Zuid Afrika en ik gewoon in de woonkamer in Tilburg! Ik hoop je nog vaak op Skype te kunnen zien en spreken. Ondertussen wacht ik op je volgend reisverslag.
    Liefs, opa en oma xx