weekend - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lisanne buying - WaarBenJij.nu weekend - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lisanne buying - WaarBenJij.nu

weekend

Door: lisanneinthailand

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

15 Januari 2012 | Thailand, Chiang Mai

Hier ben ik alweer!

nadat we gisteren de massage hadden gehad waren we naar de saturday market geweest, was ook wel erg leuk maar ook zo groot en er was zoveel te zien. Maar het was behoorlijk druk dus we zijn al snel richting huis gekeerd. Toen zijn we daarna richting de MAC gegaan haha:P even lekker westers eten:) daarna zijn we nog even een cocktailtje gaan drinken die overigens heerlijk was. Er stond alleen niet bij wat er allemaal in zat, dus wij gingen even op ons gemak vragen wat er allemaal in zat. uiteindelijk gekozen en na 2 cocktailtjes lekker naar huis.
Nog even wezen skypen met het thuisfront want Laura was jarig, dus ook even met wat tantes ooms en nichtjes gesproken:) was erg gezellig om er toch even bij te zijn!

Vandaag weer even lekker uitgeslapen en na de goede ervaring met de massage wilde we vandaag voor de pedicure en manicure gaan. Dus wij terug naar hetzelfde shopje waar we onze massage hadden gehad. Het zag er professioneel uit en was goed bevallen.(Er zijn hier namelijk in elke straat wel 3 shops voor een massage) Maar helaas zaten ze vol op t moment dus zijn we naar een andere gegaan. Deze zag er iets minder professioneel uit en inderdaad dit bleek ook zo te zijn! wel netjes de nageltjes gelakt enzo maar ik denk dat er betere manicures en pedicures zijn:)
Om half 4 zijn we nog even gaan lunchen, lekker een pizzatje. Deze was ook echt onwijs lekker! en ik moet er voorlopig toch weer een week op teren want straks weer 5 dagen thais in t weeshuis:)
Daarna zijn we nog even over het marktje gelopen en hebben allebei een heel leuk jurkje gekocht en Mara nog wat souvenirs voor thuis:)

Daarna zijn we naar huis gegaan en heb ik even anderhalf uur geslapen want ik was behoorlijk moe! Dat was achteraf niet zo slim want barst nu van de energie:P maar nadat ik geslapen had
zijn we nog even terug gegaan naar het marktje want we hadden nog wat andere dingen nodig die er vanmiddag nog niet waren. De markt wordt namelijk vanaf 4 uur opgebouwd en om een uurtje of 5/6 staat alles er echt pas.
Daarna nog even een hotdog gegeten als 'avondeten' en nu zit ik weer hier thuis.

Owja ook nog even iets heel anders, ik heb echt al een van de eerste dagen een thaise simkaart aangeschaft maar vergeet het iedere keer te zeggen:P ik weet niet precies wat ik ervoor moet zetten om naar nederland te bellen maar volgens mij als jullie mij bellen moet t goed komen:) t nummer is +66 844815830 Ik zal wel wat vaker op mn telefoon moeten gaan kijken haha want nu kijk ik er echt 2 keer per dag op ofzo. maar anders kan je ook eerst even smsen naar dat nummer of we bijvoorbeeld over een half uur even kunnen bellen:) naja ik gebruik m ook om hier lokale instanties te bellen om bijvoorbeeld een tripje te boeken:)

Ik en mara hebben ook een beetje onze weekenden ingedeeld. Volgend weekend gaan we een kookcursus doen en naar de olifanten en het weekend erop naar de tijgers en richting de dierentuin en verder hebben we nog weinig plannen. We zien het allemaal wel:)

groetjes van t inmiddels weer zonnige thailand! xx


  • 16 Januari 2012 - 09:53

    Opa Wessels:

    Hoi Lisanne,
    ik ben op zoek gegaan naar het woord "azijn"in het thais en ja hoor, ik had het zooo gevonden bij Google translator, alleen....ik kon het niet lezen want het staat geschreven in het thaise alfabet en dat is voor mij onleesbaar, het zijn een soort symbolen zoals jij wel weet.
    De thaise simkaart werkt goed, ik heb het opgeslagen in m'n mobiel en het sms-en kost bijna niets, 29cent (taxikosten in Chiang Mai).
    Je hebt al veel ondernomen in die 10 dagen dat je er al bent, ja, de tijd gaat snel!
    Het gebruik van msn-hotmail vind ik beter werken dan skyp, met skyp heb je vertraging in het gesprek en de beelden haperen wel eens, dat heb je bij msn nagenoeg niet.
    De eerste 2 weekenden zijn dus al weer ingevuld, samen met Mara. Misschien wil ze wel samen met jou de laatste 6 weken door Thailand trekken, met z'n 2en is gezelliger dan alleen, niet?
    Nou, lieve Lisanne, dat is het voor mij al weer,groetjes en liefs vanuit het koude vaderland ( op dit moment - 4 graden), opa en oma xxx
    tot een volgend reisverslag reactie, doei.

  • 17 Januari 2012 - 12:43

    Natascha:

    Hoi Lisanne,

    Het was fijn om je even "live" bij Laura op skype te zien, ik ben blij dat je het naar je zin hebt en dat het goed met je gaat!
    De foto's uit het album zijn ook leuk met al die kindjes, dan kunnen we ons toch net iets beter een beeld vormen van waar je zit en wat je doet!
    Wat heerlijk al die massages en mani- en pedicure en natuurlijk de zon, al hebben we die vandaag ook, maar we kunnen hier niet echt in een zomerjurkje rondlopen :)
    Nee, we houden onze warme truien, handschoenen en muts nog maar even aan....
    Ben benieuwd wat je allemaal nog meer gaat beleven, veel plezier en ik hoop snel wer iets van je te lezen! Liefs xxx Natas

  • 18 Januari 2012 - 21:06

    Angelique:

    Hoi Lies, hier weer even een berichtje vanuit een nat en koud Nederland! Alweer twee weken ben je nu in Thailand de tijd vliegt zeker voorbij voor jou. Hoe gaat het met de kinderen uit het weeshuis, kunnen ze jou naam al een beetje uitspreken. Heb je steeds dezelfde kinderen waar leuke dingen mee doet zodat je ze ook een beetje beter leert kennen. Het is vast wel vermoeiend om met handen en voeten je een beetje verstaanbaar te maken. Wel fijn dat je in het weekend zoveel leuke dingen kunt ondernemen. Ik hoop dat je bij de kookcursus lekkere thaise gerechtjes leert klaarmaken zodat wij ze hier ook eens kunnen proeven. Heb je al een beetje nagedacht waar je over vier weken naar toe gaat en zijn er nog meer collega's die na het project nog verder gaan rondreizen. Blijft Mara ook zes weken bij dit project. Het zou vast wel leuk zijn als jullie samen nog wat kunnen rondreizen. Ik hoop dat je veel mooie foto's gaat maken van deze reis en als je terug bent dan willen we ze heel graag bewonderen.
    Lieve Lies geniet ervan en tot een volgend berichtje.

    Liefs, xxx An

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Lisanne

Actief sinds 30 Sept. 2011
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 41424

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 20 Januari 2015

Zuid-Afrika

04 Januari 2012 - 02 April 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: