Kookcursus en junglebook! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lisanne buying - WaarBenJij.nu Kookcursus en junglebook! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lisanne buying - WaarBenJij.nu

Kookcursus en junglebook!

Door: lisanneinthailand

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

23 Januari 2012 | Thailand, Chiang Mai

Hoihoi allemaal,

Ja na het weekend natuurlijk weer tijd om een blogje te schrijven:) onder t genot van een heerlijk muziekje van blof:)
Vrijdag niet zo heel erg veel gedaan.
"s ochtends lekker uitgeslapen, ontbeten, en toen met Lotte richting de starbucks. Ik heb echt een nieuwe verslaving en dat is echt niet goed haha lekker een frapuccino mocca met slagroom hmm heerlijk:D
's middags zouden we naar de 'orphanage' gaan maar ik had zeer in mn buik en had ook stiekem niet zo'n zin om voor 2 kleine uurtjes ook 2 uurtjes te reizen. Ik denk sowieso dat dat me gaat irriteren want het is maar voor zo kort dat we daar zijn..
's middags hebben we lekker een beetje buiten gezeten en heb ik nog een beetje uitgezocht waar ik heen wil na de 6 weken vrijwilligerswerk maar er is zoveel dat ik echt keuzes moet gaan maken.
's avonds ook niet veel bijzonder Mara en ik zijn wat wezen eten met Nynke en Nadia en toen nog een cocktailtje gedronken:)(the electric smurf, lekker blauw)
Zaterdags moesten we vroeg op, we moesten richting de kookcursus. Half 10 moesten we daar zijn, en jaa we nemen de Thaise mentaliteit al een beetje over, we waren er 5 over half 10:)
Toen gingen we met nog 3 bejaarden stellen achterin de pickup(met die bankjes) op naar de markt. Daar kregen we een hele snelle uitleg over de producten op de markt en die we gingen gebruiken.
Even later kregen we een receptenboek met allerlei recepten, zeker wel meer dan 50 maar we gingen er maar een stuk of 8 maken.
We begonnen eerst met de groene en rode curry. We hebben alleen de groene gemaaakt en daarbij ook de uitleg gekregen over de pittigheid van de pepers. De zaadjes zijn het wat de peper zo heet maakt en de kleine zijn pittiger als de grote. Heeft dus vrij weinig te maken met groen of rood.
Verder hebben we nog viskoekjes gemaakt, een soep, pad thai en nog een soort cake in een pompoen. echt van alles. En nee ik ga niet voor jullie allemaal koken;)
's avonds hadden Mara en ik echt geen trek meer omdat we al zoveel hadden gegeten dus 's avonds hebben we nog wat spring rolls opgegeten die we 's middags mee naar huis hadden gekregen.

De volgende dag, zondag, was het alweer tijd voor het volgende uitstapje, namelijk naar de olifanten. We zouden tussen 8 en half 9 opgehaald worden en uiteraard ook deze keer weer de Thaise mentaliteit, wij stonden allemaal perfect om 8 uur klaar, nee hoor 5 over half 9 kwamen ze pas. 't viel nog mee maar toch. Toen reden we verder naar nog een persoon die opgehaald moest worden, nog een kwartier staan wachten en uiteindelijk toch niet mee ging. Vervolgens richting nog een lokaal marktje om daar wat bananen te kopen voor de olifanten. Die gingen gewoon op t dak en na ongeveer drie kwartier gingen we dan eindelijk aan onze trip naar de olifanten beginnen. Het was nog ongeveer een uurtje rijden dus om half 11 kwamen we dan eindelijk aan bij de olifanten. Maar voordat we aankwamen hadden we eerst hele mooie weggetjes langs een heleboel sawa's, een hele mooie wilde rivier en allerlei verschillende soorten planten en bomen. Toen we op geef moment al hoog in de bergen zaten gingen we een heel stijl weggetje, naja weggetje zandpad ofzoiets op en tsja echt de bergen in. Man wat een ervaring, de auto schudde aan alle kanten en je moest je echt goed vast houden anders lag je er zo naast. Vervolgens moesten we nog 10 min. lopen met de bananen en toen kwamen we eindelijk bij de olifanten aan.
Wat waren ze groot! Na wat uitleg over hoe je de olifant vooruit, achteruit, linksom, rechtsom en kon stoppen was het tijd om dat ook uit te proberen. We moesten eerst allemaal een dezelfde soort pakje aan zodat ze mooi konden zien wie er wel en wie er niet bij hoorde:)(zie foto's)
Mara was als eerst aan de beurt om de comando's uit te voeren. Hop Mara erop en inderdaad vooruit, stop, linksom, rechtsom, achteruit, stop. Het ging allemaal goed. Toen was ik aan de beurt en wilde erop klimmen om er vervolgens bijna aan de andere kant weer af te duvelen.. oepsie.. maar ook mij is het uiteindelijk gelukt:)
We moesten even 10 minuutjes wachten totdat de andere groep terug was en toen was het tijd voor ons om een rondje van ongeveer 20 min. te maken. Ik had weer eens geluk, ik had de grootste olifant.. man was wat zij groot. Maar deze bleek achteraf het meest comfortabel te zitten en dit bleek ook de moeder te zijn van het kleine olifantie die nog geen 5 maanden oud was:) dus onderweg liet moeder haar kleine echt niet alleen en als de kleine maar even de bosjes in dook om te gaan eten stopte moeder en wachtte op haar kleine.

Om omgeveer 1 uur was het tijd voor de lunch. Heerlijke verse spring rolls. Deze worden niet gefrituurd maar deze moet je vullen met sla, tomaat, ui, basilicum, wortel en nog veel meer lekkere dingetjes en die kon je dan zo opeten. Ook de Pad Tai was natuurlijk niet te missen hier. Deze was ook weer erg lekker alleen echt totaal niet pittig.

Na de lunch nog even lekker uitbuiken om vervolgens weer op de olifanten te klimmen en een tocht te maken richting de watervallen. Gelukkig had ik mijn nieuwe waterproof camera bij me dus ik kon nog een aantal leuke foto's maken:) Ook bij deze tocht moest je je goed vast houden want als de olifanten door de rivier gingen dan deden ze dit heel voorzichtig maar het was nogal stijl. Ziet er ook wel leuk uit op de foto's:)
Maar eenmaal daar aangekomen liepen de olifanten zo t water in en gingen lekker liggen zodat wij vervolgens konden afstappen en ze konden wassen.
Na wat gespeeld, gespetterd en een heleboel foto's verder was het tijd om weer uit het water te klimmen en een beetje op te drogen. Het werd ook alweer wat later dus tijd om weer terug te gaan. Deze keer mocht ik achterop en dat heb ik geweten! allereerst kwam ik er een stuk moeilijker op omdat ze toch ja een beetje groot breed en dik zijn. Vervolgens schoof ik steeds verder naar voren omdat ik minder houvast had als dat ik voorop zat.
Nadat ik afstapte had ik ook wel t idee dat ik dit morgen ook nog wel zou voelen en jahoor dit was zeker het geval.(leek een beetje op t gevoel wat ik had na 2 uur paardrijden met Sam in Frankrijk;))
Toen natuurlijk weer dat super stijle weggetje af naar beneden maar dit ging een stuk makkelijker als omhoog:)
Eenmaal thuis aangekomen was ik zo verschrikkelijk moe dat ik eerst maar een uurtje ben gaan slapen:)
Vervolgens nog even lekker gegeten bij Stefano's, een opzich wel lekkere Italiaan waar we een van de eerste dagen ook hebben gegeten. Daarna nog even naar t marktje met Nynke en toen was de puf toch echt op.
Vandaag alweer maandag, lekker uitgeslapen en naja eigenlijk niet veel uitgevoerd, even met Mara naar de travelagent gelopen om voor dit weekend de tijgers te reserveren en nog wat meer informatie te krijgen over wat ik nog kan doen door de weeks.
5 voor half 4 was t weer tijd om richting de 'office' te lopen want we werden weer eens gebracht in plaats van de taxi, maar neehoor 5 min van te voren kregen we te horen dat t vandaag niet doorging want de kinderen waren naar een olifantenkamp ofzoiets en ze zouden niet op tijd terug zijn. Weer even lekker verder geluierd en toen nog even bij de mexicaan gegeten:) was ook erg lekker!
Nu is het alweer 1 uur geweest dus ik ga maar weer is lekker slapen:)(gelukkig kan ik morgen lekker uitslapen)
Tot snel!

Ps: Ik blijf het leuk vinden als ik reacties krijg van jullie dus blijf die vooral sturen:)
xx


  • 23 Januari 2012 - 19:44

    Sammie:

    Hee lieverd,

    klinkt allemaal super gaaf!! Je foto's en verhalen vind ik super leuk om te zien/lezen en mis je stiekem wel een beetje hoor. Ben echt blij dat je het zo naar je zin hebt en je daar goed vermaakt. Ben je er al een beetje meer achter wat je gaat doen na het project? We moeten maar even een avondje prikken om te skypen, dat lijkt me wel even gezellig.

    Hele dikke kus je vriendinnetje samm

  • 24 Januari 2012 - 03:47

    Lisanne Buying:

    Hmm nee weet nog niet zo goed wat ik verder ga doen. eerst richting bangkok denk en dan naar de eilanden:) want dan is inmiddels de full moon party daar dus denk dat ik dan een dag of 2ervoor er moet zijn omdat anders alle hostels vol zitten:p en inderdaad maar een datumpje prikken dan kunnen we even gezellig kletsen! xx

  • 24 Januari 2012 - 08:45

    Opa Wessels:

    Hoi Lisanne,
    Je hebt al weer een heel lang verhaal geschreven en ik ben iedere dag benieuwd wat je weer hebt beleefd.Ik lees dat je het erg leuk hebt en dat de excursie naar de olifanten fantastisch was, ook de rit er naar toe in de jungel, mooie natuur, planten en bomen.Doet me denken aan vroeger toen ik ook de jungel in ging bij de Papua's in Nieuw Guinea.
    Volgend weekend naar de tijgers, ik denk dat dit ook heel mooi zal zijn.
    De kookcursus is ook leuk geweest, je wilt wel niet voor ons een keertje thais koken, als je dan maar wat recepten geeft, dan kunnen wij het wel een keertje uitproberen, zelf vind ik de thaise keuken wel lekker!
    Nou,Lisanne,erg leuk om weer eens wat van je belevenissen gelezen te hebben en hoop je weer snel op MSN je horen en te zien.
    Groetjes van ons uit het koude kikkerlandje (nachtvorst en autoruiten krabben),liefs,opa en oma xxx

  • 24 Januari 2012 - 21:21

    Jolanda :

    Hoi Lisanne,

    Wat een avontuur! Echt geweldig om zo'n ervaring op te doen. Leuk om de foto's te zien! Hoop dat je nog veel mooie dingen gaat meemaken, wees voorzichtig en natuurlijk veel plezier!

    Liefs van Jolanda

  • 25 Januari 2012 - 12:38

    Natascha:

    Ha lisanne,

    Wow wat een mooie reis!! Geweldig zo'n kookcursus, waar je echt Thais leert koken. Vind het wel jammer dat je niet voor ons kookt, kun je nog een keer oefenen ;)
    En op een olifant rijden, onze jongens riepen ah Lisanne op een olifant!!! Vond je het niet hoog of eng en deed mamaolifant niets, want alle aandacht ging natuurlijk ook naar het jong?
    Zeg en wat zit er in een electrische smurf....?
    En bizar een Italiaans restaurant met de naam Stefano, in Thailand...Stefano kon er wel mee lachen!
    Op naar het volgende avontuur!
    Ben benieuwd.....liefs Natas (o,ja stuur eens wat zon hierheen :) )

  • 25 Januari 2012 - 16:08

    Wilbert:

    Schattttttieeeeeeeee!

    Ben toch maar eens begonnen met je verslagen te lezen hahahaha.
    oke wat kan jij een hoop vertellen zeg maar wel erg leuk om te lezen.
    Maarre is het nou een lekkere italiaan of een lekker italiaans restaurantje???? haha
    Nou zal je zeker blijven volgen en snel weer ff een skype date plannen ok?

    Kuzzzzzz en laterzzz Wilbert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Lisanne

Actief sinds 30 Sept. 2011
Verslag gelezen: 11302
Totaal aantal bezoekers 41429

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 20 Januari 2015

Zuid-Afrika

04 Januari 2012 - 02 April 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: